onsdag 10 juni 2009

Sjukling.

Det blev visst helgen lite tidigare än jag räknat med... Redan nu faktiskt. Men inte på något bra sätt egentligen. Vaknade ungefär klockan 01:00 i natt av att Robins hosta (han har varit lite förkyld) hade blivit riktigt otäck och ihållande =/ Stackarn... Det var riktigt jobbigt innan det lugnade sig och vi kunde sova vidare. Sen upprepade det sig med ytterligare en hostattack senare under natten, om än att den inte var riktigt lika illa. Hur som helst så var det ju bara att stanna hemma. Och det gör vi imorgon med då jag misstänker att även om inte hostan är lika svår nu på dagen så kan det hända att vi får en repris i natt. Förkylningen har ändå blivit ganska rejäl på honom mot vad den har varit så...

Robin själv tycker att han är så gott som frisk nu och att jag kan släppa iväg honom till dagis, men där är jag inte riktigt överens med honom. Usch, vad ledsen han kommer bli när han inser att han inte kommer iväg imorgon heller... Han älskar verkligen dagis.

Nu har vi för en stund sedan gått upp efter att ha sovit middag (sovit igen det vi missade i sömn i natt) och sitter i vardagsrummet och äter choklad och muffins och dricker päronsoda. Robin ser på Barnkanalen och vi tar det bara lugnt. Vi vet att det bara är onsdag och dessutom mitt på dagen, men man måste väl få gotta sig lite när man är hemma och är sjuk... Inte för att jag är så särskilt sjuk då men... :P

Hoppas ni andra har det så gott ni kan i tråkvädret.

Inga kommentarer: