lördag 6 juni 2009

Lite att greja med...

Liza piggnade till ganska ordentligt igår kväll och idag verkade hon allt som vanligt igen, så nu är hon ute och ränner. Hon trodde att hon skulle få gå ut sent igår kväll redan (efter klockan 23), men det får hon ju inte ens i vanliga fall så hon fick snällt vänta till idag.

Jag är dock inte särskilt pigg idag heller, men jag antar att man får försöka att rycka upp sig. Vi har visst mycket att göra idag. Vi ska städa ur badrummet och bära ut badkaret. Kanske att Peter ska börja riva ut golvet och tapeterna också, det vet jag inte riktigt. Sen måste vi röja ur klädkammaren för att få in en frysbox där (som för närvarande står och är i vägen i lekrummet). Sen så måste ju hela huset ha en utrensning och genomstädning och omgörning, men man måste ju börja i någon ände. Är ju inget som görs på en dag direkt. Hur man nu ska orka... Och ha lust... Jag är bara trött. Men förhoppningsvis har Peter den drivande kraften idag, hrm... Det blir nog bra bara man väl kommer igång. Man har ju iallafall lite solsken till hjälpen än så länge, alltid något.

2 kommentarer:

Marie sa...

Heja heja kom igen! :-) Jag har hunnit med att dammsuga och skura golv nu på förmiddagen. Fast jag har ju inte lika stor yta som dig i och för sig *s*
Nu ska jag åka in till Bergvik med systeryster.

sandra sa...

NÄÄÄÄÄÄÄ inte dom fina tapeterna!!!!!