onsdag 17 juni 2009

Puh...

Att dagen på jobbet var alldeles för lugn igår fick jag igen idag. Tjejen jag har med mig som vikarie för min arbetskamrat kände sig inte bra och fick åka hem på morgonen. Så idag har jag tagit 4 hela städningar själv och det har kännts vill jag lova. Så klart har det ju varit en varmare dag idag och svetten har runnit. Och min ischias har så klart plågat mig extra. Puh, vad jobbigt det har varit! Mot slutet av dagen, lyckligtvis på sista stället, så började jag få ganska ont "i bebisen" med...
Jag hoppas verkligen att jag tar mig ur sängen imorgon. Och att tjejen kommer som hon trodde så att vi får undan de städ vi har kvar. Vi har fler ställen imorgon än vi brukar på torsdagar, pga att det blev som det blev idag och att de som jag inte hann med idag så klart inte ville bli flyttade till nästa vecka eftersom midsommarhelgen är på g... *suck* Men det ska väl gå. Jag är glad bara över att jag klarat de tre långa arbetsdagarna och nu är det ju bara den korta kvar innan jag har helgen.

Idag skulle vår "badrumsman" Jim ha varit här under dagen och börjat greja, men något måste ha kommit i vägen för här har det inte hänt någonting iallafall. Vet inte om han kommer imorgon heller, det återstår att se.

Annars händer inte mycket i vårt liv just nu. Jag och Robin har varit hos mamma och duschat/badat och det är ungefär vad man hinner/orkar med på en kväll för tillfället. Imorgon blir den stora händelsen att åka och handla med redan nämnda personer. Inget särskilt alltså. Annars längtar jag till fredag, att få sova lite på morgonen och vakna upp med Peter som också är ledig då. Att det är just midsommarafton är egentligen inte så noga i mina ögon just nu. Bara att det är en gemensam ledig dag känns så skönt.

Idag har jag kännt mig så slut att jag nästan velat börja grina...

Nedräkning till lååång ledighet: 7 arbetsdagar kvar.

Inga kommentarer: