torsdag 4 juni 2009

Rymling.

Igår kväll runt 22-tiden skulle Peter gå och lägga sig och upptäcker att han glömt att låsa LasseTjejs terrarium efter matningsförsöket tidigare under kvällen. Och LasseTjej har så klart tagit tillfället i akt och skjutit undan dörren och rymt... *suck* Jag hade verkligen inte lust att jaga orm vid den tiden på kvällen, men det var bara att gå ner och hjälpa till. Vi letade på hela nedervåningen och jag kände hur jag blev mer och mer irriterad. Varför ska alltid våra ormar rymma, tänkte jag argt... Och jag såg framför mig hur mamma, svärmor och en annan massa folk aldrig skulle komma hem till oss igen med vetskapen om att det var som helst kan komma en pyton krypandes... Det hjälper ju liksom inte att vi påpekar att hon är både liten och ofarlig när folk är rädda. Och jag tror att det är fler människor som är ormrädda än som inte är det tyvärr.
Tack och lov så hittade vi henne igen efter en stund och hon var inte alls långt borta. Hon var t.o.m. kvar på skrivbordet hon står på. Bara att hon hade krupit in och gömt sig bredvid Peters dator. Så nu är hon bakom lås och bom igen, och jag hoppas att Peter blir lite extra noga nu...

Ikväll klockan 18 ska vi till Robins dagis för att grilla lite med andra föräldrar och barn och fröknarna. Det är bara att hoppas att det åtminstone blir uppehållsväder och inte allt för blåsigt och kallt. Det ser inte så bra ut just nu, men det är ju några timmar kvar... Synd att inte helgens väder är kvar. Regnar det för mycket så går vi inte. Så håll tummarna, för Robin har ju så klart sett fram emot detta.

2 kommentarer:

MammaSusan sa...

Fy då!Vilken tur att ni hittade henne snabbt igen då =)

Jag tycker inte om ormar men tittar gärna på dem med en tjock glastuta emellan =), du har inte ett kort på rymlingen att lägga in i bloggen =)?

Marie sa...

Jag hade kommit på besök även med en lös pyton :-) fast jag hade nog inte velat sova över *s*