fredag 5 juni 2009

Veterinärbesök i eftermiddag.

Jag ringde veterinären för en stund sedan angående Liza. Jag blev placerad som nummer 3 i kön, vilket inte kändes så där jättefarligt, men nog fick jag sitta i lite drygt 40 minuter ändå och vänta... Uj uj uj...

Iallafall så kom jag fram till slut och kunde framföra mina 3 ärenden. Det mest "akuta" är väl att hon hostar och harklar och har gjort i ungefär en veckas tid nu. Det verkar inte vilja ge med sig. Hon är pigg och äter och allt som vanligt, men det är just de här anfallen hon får flera gånger om dagen. Vi får se vad det beror på, kan ju vara ett grässtrå eller något skräp som nästlat sig in och sitter och retar henne.
Ärende nummer 2 var att hon behöver vaccineras och nummer 3 att jag vill göra en seniorkontroll på henne.

Vi fick en tid klockan 14 idag redan, pga det första och viktigaste ärendet då. Sen får vi se om det blir vaccination och så där också. Det beror på om hon har någon infektion eller så, för har hon det så vaccinerar de inte och då får vi åka dit för det vid något senare tillfälle.

Undrar vad allt kommer att kosta den här gången...?

2 kommentarer:

Buzaan sa...

Ja detta med vet. besök är lika intressant varje gång, man vet aldrig va summan blir.. Hade vet. till hästen i onsdas o e inge sugen på o veta va den kosnaden blir då han fick stelkrampspruta, lugnandespruta o sen pencillin i 5 dagar.. :)

Marie sa...

Stackars lilla olycksdrabbade Liza. Hoppas hon mår bättre nu i alla fall :-)