söndag 7 juni 2009

Grejar idag.

Sitter och väntar på hemkörning av mat för tillfället. Jag tog faktiskt en kebab med bröd idag, något som jag inte ens minns när jag åt sist, så det ska bli spännande att se om det kommer att smaka...

Imorgon är min ledighet slut och jag börjar jobba igen. Nästan 4 veckor ska jag jobba... Men det är iallafall otroligt skönt att jag bara jobbar 4 dagar i veckan och sista veckan gör jag bara 3 dagar. Jag har inte skickat iväg brevet till Försäkringskassan än, jag måste ha det utskrivet först och vi har ju ingen skrivare. Men jag ska skicka över det till svärmor och få det utskrivet där så får jag iväg det till veckan iallafall. Jag törs dock inte tro för mycket att de ska ändra sig, man vet ju hur läget är nu för tiden både med Försäkringskassan och annat... Men sen har jag iallafall försökt, och går hem gör jag ju som sagt i vilket fall som helst den 2 juli...

Idag håller vi på med bl.a. klädkammaren då vi inte hann med den igår. Det känns iallafall väldigt skönt att det börjar hända lite saker här. Hoppas att man orkar fortsätta litegrann även de dagarna man jobbar sen så att det inte börjar släpa efter igen. Med allt. Som det har gjort så länge nu. För oavsett om vi skulle fått bebis eller inte så har det behövts en ordentlig utrensning här och sortering i förråden ända sen vi flyttade in typ... Det blev liksom aldrig helt någon ordning tycker jag, och efter det så har man så klart samlat på sig en hel del mer skräp... Jag är iallafall mer än glad för att det verkar som att vi verkligen kommit igång nu. Det är mycket jobb, både med renovering och mer vardagliga saker som tvätten (som jag ligger rejält efter med men har börjat ta tag i nu). Men det verkar som att lusten faller på mer och mer nu både för mig och Peter att få det fint här hemma och börja bli lika duktiga som "alla andra". Känns inte helt fel nej... =)

Är väldigt sugen på att leta fram alla kartonger med Robins gamla bebiskläder ur garaget och gå igenom dem också. Vi får väl se om det hinns med senare idag eller om jag får vänta till helgen med det.

Inga kommentarer: