torsdag 18 juni 2009

Survivor.

Torsdag kväll. En underbar kväll. Jag har överlevt! Jag överlevde den tunga arbetsveckan och jag överlevde besöket på affären nu ikväll trots alla midsommarhandlare. Det var inte så farligt som jag föreställt mig innan, det är det iof sällan.

När vi kom hem gjorde vi tacos och sen har jag gosat med Robin och läst Bamse. Ätit lite godis. Vi tog helgen idag redan och hade "fredagsmys" :P För en stund sedan hängde jag och Peter tvätten tillsammans och nu har jag och Robin krupit ner i våra respektive sängar. Peter satte sig vid datorn ett tag.

Jag är jättetrött både i huvudet och kroppsligt, men jag ska ändå inte klaga så mycket i det här inlägget. För just nu mår jag ändå ganska bra, jag är liksom lättad och har en skön känsla inom mig. Jag kan pusta ut. Det är helg. Vi får alla vakna tillsammans imorgon och vara lediga. Jag känner mig nöjd och glad nu. Jag slappnar av. Det känns lite som i ett lyckligt slut av en riktig actionfilm. Huvudpersonerna är skadade, blodiga och lortiga, men pustar ut och är bara lyckliga. Allt runt omkring är lugnt och allt kommer att ordna sig. Det är över. I'm a survivor.

På lördag kommer Jim och grejar i badrummet.

Inga kommentarer: