tisdag 4 augusti 2009

Komma ikapp.

Ska skriva ett litet inlägg här nu och försöka komma ikapp de dagar jag varit "borta" från bloggen.

Det har varit en helg med mycket film kan jag säga. Jag är ingen väldig filmmänniska annars, men nu har det varit film 3 kvällar i rad :P

På lördag förmiddag var vi först på dop för Peters kusinbarn. En underbar liten söt tjej som heter Regina. Ett jättefint och trevligt dop var det.
På kvällen grillade vi hos svärföräldrarna och sen hyrde vi film tillsammans. Welcome Home Roscoe Jenkins med Martin Lawrence. (Såg sen igår att den går på Canal+ också nu :P) Den var rolig iallafall.
Vi åkte hem därifrån runt 22-tiden. Robin sov kvar.

På söndagen hämtade vi Robin igen och sen var vi mest hemma tills jag stack iväg till stan med Jessica och Camilla. Varken jag eller Camilla kan/ska vara med på Jessicas stundande möhippa, så vi bestämde oss för att ha en egen liten minihippa för att fira. Så vi bjöd på restaurang och bio. Vi hade bokat bord till 16:30 på Alfies i Karlstad och när vi sen gick proppmätta därifrån så blev det The Proposal (tyckte vi passade bra *ler*) med Sandra Bullock, på Filmstaden. En typisk sån där härlig "tjejfilm" som Sandra Bullock brukar vara med i och den var faktiskt jättebra. Vi gillade den alla tre. Och jag måste ju säga att jag tycker Ryan Reynolds är så söt... =)
Runt 21-tiden var vi hemma i Grums igen efter en jättetrevlig kväll tillsammans. Nu lär det väl tyvärr dröja ganska länge till nästa gång dock, då vi alla har så mycket framför oss.

Igår låg jag i sängen till 12 eller nåt. Jag kan inte sova på nätterna och det verkar bli värre och värre för varje natt. Jag vänder och vrider mig. Och så har jag fått restless legs, det är väl det som gör det svårast =/
Hur som helst så städade vi och jag var och handlade och lite sånt på dagen. Sen tog vi fram Robins babykläder ur garaget och plockade upp dem. Tänk att det snart är 4 år sedan han hade dem och nu ska en ny liten bebbe få ha dem också... Gud så roligt det var att gå igenom de små pyttiga plaggen... =)
Runt 18:30 kanske så tog jag vovven och gick iväg och mötte upp mamma för en liten promenad. Det blev inte så där väldigt långt då jag hade en väldig ischias igår. Men det var skönt ändå, vi kom iallafall en bit. Sen gick vi hem till henne och åt baguetter och godis och tittade på Benjamin Button med Brad Pitt. Har velat se den länge nu och nu blev det av. Jättebra var den och det kom så klart en och annan tår på slutet.
Hemma igen runt 23-tiden gick jag och lade mig, men jag vet inte när jag orkade somna. 02:30 var jag iallafall fortfarande vaken... *suck*

Är inte så himla trött idag ändå som jag tycker att man borde vara, men det kommer kanske sen. Vi får väl se. Vi tar det som det kommer och jag har ju både möjlighet och får lägga mig när jag vill och behöver så...

Kanske skriver mer om den här dagen ikväll. Orkar inte mer just nu och så är det ju lättare att skriva om en dag när den är över än innan den kommit igång :P
Planerna idag är iallafall bl.a. en shoppingtur till stan. Kräldjuren ska ha mat och vi ska till Barnens Hus och köpa lite bebisgrejor. Det närmar sig med stormsteg nu ju...

Jaja, vi hörs nog ikväll!

1 kommentar:

Jessica sa...

Mysigt att ta fram babykläderna samt handla i babyaffärer hihi.... kram