måndag 17 augusti 2009

Men för faan...

För tillfället känner jag mig ganska pigg, iallafall inne i huvudet, men jag ska nog ändå gå och lägga mig en stund och vila innan jag hämtar Robin på dagis klockan 14. Kroppen är inte alls lika pigg som huvudet...

Idag har jag hunnit med en liten promenad med vovven, ett besök till optikern och en sväng förbi Camilla för att lämna lite pengar jag var skyldig henne. Jag hade dock glömt bort att hon ju är på Ålandskryssning och typiskt nog så var inte sambon hemma heller när jag var där. Men jag lämnade pengarna hos grannen istället så slipper man åka nåt mer extra.
Jag har tvättat tre maskiner hittills också, så jag har lite att ta reda på nu först innan jag får nån vila. Men det känns bra ändå. Dammsuga och sånt som jag också hade tänkt får Peter göra istället, för det orkar jag nog inte dock.

Förut ringde det från kommunen också. De hade fortfarande inte fått in någon anmälan om min föräldraledighet sa dom. Men jag fixade ju det??!! Jo då, jag hade visst skrivit in det, men då var det så att ingen hade varit in och beviljat det och då kunde inte lönekontoret se det och därför var det nu ytterligare en lön på gång till mig. *suck* Men som tur är då så hinner de ju stoppa den nu innan den betalas ut. Men vad trött man blir... Varför ska det bara krångla?? Den här gången var det iallafall inte mitt fel...
OCH ska ni veta att jag kan inte alls betala tillbaka den där löneskulden när jag vill som den där människan sa till mig då sist. När jag fått lönebeskedet i september och sett hur mycket den blir på så ska jag ringa lönekontoret och se hur vi ska lösa det, men det ska iallafall betalas tillbaka då. Det fick inte gå över årsskiftet med skulden sa hon jag pratade med idag, medan hon från förra gången ju sa att jag t.o.m. kunde vänta tills jag började jobba igen?! Hur ska de ha det egentligen??
Jag orkar verkligen inte med sånt här nu... Även om jag vet att det löser sig. Det gör det alltid och pappa har redan lovat att jag får låna om det inte går ihop sig i september, men det känns ju ändå inget kul...
Å, denna kommunen alltså...

Nej, nu blir det tvättstugan och sen sängen ett tag då.

2 kommentarer:

Marie sa...

Inget vet nånting i den här kommunen. Frågar man tio personer samma sak får man tio olika svar på nåt som det bara borde finnas ett...

Milla sa...

Jävla kommun! Det ska bli kul att se bilder på badrummet snart! :) Hoppas din lilla bebis snart vill komma ut! :D