söndag 30 augusti 2009

Höggravid.

Idag är det bara en dag kvar till beräknat födelsedatum, som alltså är imorgon. Själv var jag mer eller mindre helt säker på att det skulle sätta igång i natt för jag hade väldigt mycket ont igår eftermiddag och kväll. På många sätt. I magen, i bäckenet, i ljumskar... Och förvärkarna har kommit tätare och tätare hela tiden. Så jag var nästan lite snopen när jag vaknade i morse och inget hade hänt...

Det grämer mig lite att ha "missat" Jessica och Patriks bröllopsmiddag och fest igår eftermiddag och kväll, men jag vet så här efteråt att det ändå var rätt val att stanna hemma. Jag hade aldrig orkat. Det hade antagligen bara blivit en plåga även att bara sitta stilla och äta. Det känns jättetråkigt, men det är som det är... Hoppas och tror att det var lyckat för dem iallafall och alla andra som var där.

Nu sitter jag (som vanligt) i soffan och är slö och tung. Peter och Robin är på helgens andra barnkalas, denna gång hos Minna som fyller 3 år. Det håller på mellan 11-13, så jag har ett par timmar för mig själv då jag inte orkade följa med på det heller. Det kvittar att det bara är på andra sidan gatan och att man säkert bara kunnat sitta där med. Jag måste vara hemma så jag kan sitta/ligga/gå omkring som jag vill känner jag. Och jag vet inte hur det är med andra, men jag känner mig iallafall inte så där jättesocial som höggravid heller...

Nä, nu ska jag surfa runt lite till, sen ska jag försöka ta mig ner i tvättstugan och köra en maskin med tvätt. Återkommer om det händer något nytt...

Inga kommentarer: