måndag 10 augusti 2009

Slut på semestern.

Nu är det då första dagen efter semestern. Peter har åkt till jobbet för en stund sedan och jag och Robin sitter i vardagsrummet framför tv:n med lite frukost. Idag börjar även dagis för Robins del, men inte förrän klockan 9:00 så vi har inte särskilt bråttom om man säger så :P

Själv är jag ju mammaledig i väntan på bebisen och fortsätter min "semester" dock. Vi får väl se hur länge det dröjer innan bebben kommer, för nu på morgonen så har iallafall brösten börjat läcka inför matningen. Då är det nog snart på gång. Det jag däremot inte kommer ihåg är hur långt i förväg bröstmjölken kom när jag gick med Robin annars hade man kanske kunnat få en hint där... Kommer ni ihåg när brösten började läcka när ni skulle ha era barn?

Idag ska jag försöka greja så mycket som möjligt här hemma när jag är ensam, och mamma kommer också och hjälper mig. Jag ska fortsätta packa BB-väskan och kanske även att vi får ihop spjälsängen idag. Vi har iallafall tagit in den från garaget och jag tvättade upp en hel del av sängkläderna till den igår. Vagnen kommer svärmor och hjälper mig att fräscha upp imorgon. Den är fin och fräsch i sig, men har stått i förråd och har lite pollen och sånt på sig. Det tänkte vi ta med svärmors Kirby-dammsugare som ju är bra till lite allt möjligt.

När dagis slutar idag så ska vi direkt till frissan Robin och jag. Robin har blivit riktigt långhårig nu tycker jag, men så har vi nog inte varit där sen i maj någon gång heller. Jag ska klippa topparna och färga ögonfransarna igen.

Det känns skönt idag iallafall att någon sorts vardag börjar ta form. Nu kanske man äntligen kan få lite koll på vilken veckodag det är åtminstone. När vi alla varit hemma och lediga så har det ibland varit lite svårt att veta om det varit lördag eller torsdag. Idag är det verkligen måndag. Och för en gångs skull så gillar jag det!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Med Nova så vet jag att brösten började läcka runt V 32 någon gång (hon kom 41+4). Och med William läckte inte brösten förrän han kom. :P. Men det é ju olika för alla...

Glöm inte att vila du heller, att samla krafter inför förlossningen... Mysigt med allt bebis fixande dock:)

Kram

sandra sa...

Tjaba, min bröst läkte nog från typ vecka 20 eller nått. länge var det i alla fall! kul att du uppskattade boken. tycker den är så bra för den avdramatiserar mycket! Ciao

Tessan sa...

Okej, då kan vi konstatera att läckande bröst inte automatiskt betyder att det snart är dags iallafall :P

Caroline sa...

Ja du med bägge barnen började det läcka otroligt tidigt redan efter typ 4 mån eller så... och höll å så tills hon och han kom ut. Ja du får nog ta å damsuga vagnen noga somsagt den har stått i förrådet under värsta delen av ollen tiden så det är nog lite å den.