måndag 24 augusti 2009

Drömmar & stundande bröllop.

Ja, så går vi in i en ny vecka då. Igen. För jag vet inte i vilken gång i ordningen. Man hinner ju uppleva ganska många måndagar på lite drygt 27 år... ;)

I natt har jag faktiskt inte drömt några bebisdrömmar otroligt nog. (Natt till igår t.ex. så drömde jag att jag skulle föda fram 5 barn under 4 tillfällen, alltså ett tvillingpar också, under den enda natten... Hur weird är inte det?)
Nej, i natt har jag varit på en stor fest för att fira att Jessica & Patrik ska gifta sig. Jag minns inte så mycket, mer än att det var en ganska märklig tillställning och att deras hus var väldigt olikt sig trots att vi verkligen var hemma hos dem.
Antar att jag drömde om det eftersom både Jessicas möhippa och Patriks svensexa ägde rum i lördags, men att varken jag eller Peter var med. Visst hade det varit roligt, men jag har ju vetat sedan länge att jag aldrig skulle orka. (Jag och Camilla tog ju ut Jessica på middag och bio i början på månaden istället). Peter hade först tänkt sig att vara med, men ju mer det närmade sig desto sämre kändes det väl. Han ville inte lämna mig IFALL bebisen skulle fått för sig att titta ut och jag ville inte bli lämnad heller även om det hade varit nyktert för Peters del.
Det verkar iallafall som att de som var med hade det roligt och det är ju bra =)

På lördag gifter de sig. Det återstår fortfarande att se om man kan vara med. Jag hoppas iallafall på att kunna gå på ceremonin i kyrkan även om man inte kan/orkar/har möjlighet att gå på bröllopsfesten efteråt. Jag vill inte missa precis allt! Men skulle det vara så att bebben får för sig att komma på just lördag så är det ju bara så också. Man kan inte göra annat än att ta det som det kommer, eller hur?

Nu är Robin på dagis och jag sitter här hemma i soffan och är jättetrött. Som vanligt. Och jag ska passa på att sova lite sen när jag ändå är ensam. Också som vanligt :P Men man behöver ju en del sömn nu så det är skönt att man ändå har möjlighet rätt vad det är. Igår var Robin med svärföräldrarna nästan hela dagen och då låg jag i sängen i nästan 4 timmar, mitt på dagen. Det ni... Det var skönt det =)

Nä, nu ska jag dricka upp mitt te och sen blir det horisontalt läge istället.

Inga kommentarer: