onsdag 19 augusti 2009

Berg-och-dalbana.

Lite piggare psykiskt för tillfället, om än lite låg. Tror att mycket nu ligger i att jag inte orkar så mycket som jag skulle vilja rent kroppsligt och att det gör mig frustrerad. För annars så känner jag mig ganska lycklig också mitt uppe i allt. Hehe, vilken otrolig berg-och-dalbana det kan vara att vara gravid...
Det har nog hjälpt lite att jag tillåtit mig själv att göra absolut ingenting idag när Robin varit på dagis också. Jag har mest suttit vid datorn, varvat med att sova och ligga på soffan. Jag har verkligen vilat.

Lillemannen har blivit ganska förkyld och det är nog lite på gång här hos mig också. Jag visste att det skulle bli så eftersom han började på dagis igen efter sommaren förra veckan. Och igår bröt det ut på honom med flera nysningar och sen har det hållit i sig. Än så länge är det dock "bara" snorighet och täppt näsa han har och jag hoppas det håller sig där. Jag kände mig täppt imorse också, men det är allt än så länge. Håller tummarna för att det inte blir något mer. Jag har verkligen ingen lust att bli genomförkyld uppe på att man också är höggravid och jag kan tänka mig att det inte är någon höjdare att vara det när man föder...

Nu ska jag försöka att börja med maten tills Peter kommer hem från jobbet.

1 kommentar:

Marie sa...

Hoppas ditt humör har stigit lite på dig nu då, det tar på krafterna att vara nere också ju.

Nu ska du se att jag också blir förkyld då som satt så nära Robin igår ;-) Men det gör inget alls (om jag inte får ont i halsen för då ska han att få höra den lille bacillspridaren *s*)