onsdag 26 augusti 2009

Mitt i veckan.

Onsdag morgon. Trött som vanligt. Har sprungit på toa mer än vanligt i natt. Säkert 4-5 ggr. Drömt konstiga drömmar som jag inte minns något av nu. Allt som är kvar i huvudet är att vi fick en liten flicka som skulle heta Josefine och var född klockan 12:29. Bara den detaljen. Inget annat av den drömmen finns kvar heller.

5 dagar kvar till beräknat födelsedatum. Peter tror att bebisen kommer idag. "Imorgon kommer den" sa han när vi låg i sängen igår kväll. Men jag tror inte att han får rätt. Jag försöker att inte vänta så mycket längre, det blir bara jobbigt när den aldrig är färdig :P
Vi längtar dock mycket nu både jag och Peter. Mer och mer för varje dag. Och snart får vi äntligen träffa det lilla livet!

Nu ska jag gå och duscha innan det är dags att knalla iväg med Robin till dagis. När jag lämnat honom där tänkte jag sticka iväg till affären och handla lite. Kan vara skönt att ha det gjort direkt på morgonen. Dels så kan jag slappna av lite mer sen och dels så är det kanske inte är lika mycket folk precis när det öppnar som det är senare.

Klockan 13:15 har jag tid hos barnmorskan igen. Blir förmodligen sista besöket nu då. Jag gissar att det går ganska snabbt. Kanske ta blodtrycket och lyssna på hjärtljuden och lite sånt bara. Tror inte att jag behövde ta några prover den här gången iallafall.

Nej, dags att sätta fart...


Inga kommentarer: