lördag 15 augusti 2009

Lördag.

Idag har vi först varit på brädgården och köpt reglar till badrumstaket, och sen har vi varit en sväng till IKEA där det blev en byrå till bebiskläderna och några smågrejor till badrummet och lilla toaletten såsom krokar.

Nu gör jag och Robin typ ingenting, tar det lugnt mest. Peter och hans kusin Per håller på och flyttar luftvärmepumpen då den tydligen inte gjorde sig så bra där den var nu. Jag vet ingenting om sånt så jag håller mig undan :P

Har haft mer "ont i bebisen" idag igen. Jag är orolig i magen och bebisen är väldigt livlig. Jag vet inte vad h*n sysslar med riktigt... Det är visserligen 16 dagar kvar till bf så man ska väl inte vänta sig för mycket, men jag hoppas verkligen att h*n är färdig att komma ut snart. Mestadels så är det ju härligt att vara gravid, att gå med magen och känna och vänta, men när det närmar sig slutet av graviditeten så är det faktiskt inte bara så mysigt längre... Man tröttnar och det blir mer jobbigt. Jag känner mig ganska redo nu och hoppas lill*n också snart är det. Nu vill jag ha honom/henne här hos oss på utsidan istället.

Resten av dagen idag vet jag inte vad jag ska hitta på. Blir nog fortsatt ganska lugnt tror jag. Det är nu andra dagen för mig med en ganska tung huvudvärk som kommer och går, jag mår illa från och till och mina fötter är som vanligt minst två storlekar större än de brukar.

Vi ska beställa hemkörning av pizza sen och så kanske det blir någon film eller så för mig ikväll. Men nu ska jag hänga lite tvätt och efter det läsa lite för Robin och gosa.

Inga kommentarer: