måndag 13 juli 2009

Var det idag?

Jag svettas. Som fan. Det är varmt här och så är man ju på smällen också vilket säkert gör sitt till. Kom ur badet för en stund sedan, men inte hjälpte det något. Troligtvis så badade jag för varmt för jag började svettas redan innan jag gick upp... Så att jag var svett innan jag hoppade i avhjälptes inte. Fast jag luktar nog iallafall godare nu :P

Idag skulle jag ha varit hos barnmorskan, men det hade jag så klart ingen aaaaning om förrän jag missat tiden med en halvtimme. Och det är ju hopplöst att få tag i någon där per telefon. Och vad de har för telefontider kan man inte heller så noga veta då de på telefonsvararen har ett meddelande som spelades in den 27 maj... Jo det är sant! "Idag, onsdag, den 27 maj..." säger rösten... Herregud...
Och ska man ha en ny tid så ska man inte tala in på den där svararen för att de inte har möjlighet att ringa upp säger de. Så det är väl bara att försöka ringa lite då och då och hoppas att man nån gång får tag i någon då. Ska testa imorgon mellan 10-11 för då tror jag att de brukar ha en timme till att prata i telefon. Dock vet jag inte om de har det just på tisdagar då men... Vad annat kan man göra än att testa liksom?
*suck* Nu går jag och svider för det också. Hur kunde jag missa tiden?? Jag var osäker på när jag hade tid, men jag var sååå säker på att det inte var en måndag. Mmm, eller hur?! Och när jag fick för mig att kolla upp det så var det ju visst en måndagstid och till och med 30 jävla minuter för sent...

Annars har det varit en ganska vanlig dag idag med. Största händelsen idag var typ vår tur till affären. Sen har jag bara smågrejat lite och kört ett par maskiner med tvätt. Robin var med Peter till Lidbeck några timmar ikväll och lekte med David. Jag slappade mest under tiden de var borta. Är förresten väldigt skönt att vara helt ensam hemma ibland kände jag, så jag bara njöt.

Imorgon ska vi åka till Sysslebäck och hälsa på Peters syster. Det ska bli roligt att komma bort lite och så vill man se hur hon bor nu i nya lägenheten. Sen gillar jag faktiskt de där timmarna i bilen, jag tycker att det är hur skönt som helst att bara åka ibland.

Nu blir det lite slappande i soffan innan nästa tvätt är färdig att hängas.

Inga kommentarer: