söndag 26 juli 2009

Delar ur min röriga hjärna.

Egentligen skulle jag inte skriva något inlägg här idag, för risken är att det blir lika rörigt som det är inuti mitt huvud. Men jag gör ett försök ändå att rada upp ett inlägg.

1. Jag vet inte vad det är med mig, men jag har varken typ orkat eller haft lust med nånting i helgen. Jag har inte provat tunikan och byxorna ihop som jag skulle göra och jag har inte läst nånting i nya boken jag beställde. Jag har inte testat hur torktumlaren går sen jag fick den lagad i förrgår heller. Ingenting känns kul bara. Hoppas dock på att rycka upp mig fr.o.m. imorgon. Jag ska försöka att gå upp lite tidigare än vad jag brukar och tvinga mig själv att bli piggare. Vi får väl se hur det går :P

2. I fredags fick jag ett lönebesked i postlådan och imorgon får jag lön. För juli månad. Och det ska jag ju inte ha eftersom jag är föräldraledig. Och i fredags jobbade ju så klart ingen på lönekontoret så jag får försöka att fixa det imorgon. *suck* Tänk att det alltid är något som ska krångla!!

3. Idag har Jessica och Saga varit här några timmar på dagen. Det är roligt att Saga och Robin leker så bra ihop nu mot när de var ytterligare lite mindre. Då var ju först Robin i "knuffas-och-ge-tjuvnyp-åldern" och Saga var jätteliten, sen lugnade sig Robin och Saga kom upp i den åldern istället. Men nu är de lite bättre båda två :P

4. Det går ganska snabbt framåt nere på lilla toaletten (med renoveringen). Väggarna är målade och golvet lagt. Och vi har fått upp spegelskåp/handfat. Men så klart krånglar det där med, det är nämligen något fel på toalettstolen så den läcker upptill när man spolar och halvspolningen drar hur mycket vatten som helst och går inte per automatik... Så imorgon måste Peter in och byta. *suck*

5. Imorgon kommer Caroline och Jonathan hit och leker. Ska bli spännande att se om grabbarna kan hålla sams imorgon, då det varit ganska mycket tjafs de senaste gångerna. De säger ju själva att de är "bästa vänner" men de beter sig inte riktigt som det... Söta är de hur som helst, busungarna, och även om de bråkar så tycker de väldigt mycket om varandra också. Det är nog inte så lätt att vara 4 år heller :P
Ska köpa en bilstol och barnvagn av Caroline till bebisen imorgon också. Är verkligen dags att börja samla på sig lite mer grejer nu. Det fattas en hel del även om man har vissa grejer sen förut också den här gången. Det är också något som vi måste börja ta tag i ordentligt till veckan. Det, och börja skriva på förlossningsbrevet och förbereda lite för BB-väskan.

Nej, nu får det vara nog här för idag. Läggdags är vad det är.

Inga kommentarer: