torsdag 30 juli 2009

Ingen drömman.

Inatt drömde jag förresten om ett gammalt ex. Jag blev kär i honom igen och var otrogen mot min man. Det är inte första gången jag drömmer om honom på det viset och vaknar med en underlig känsla på morgonen. Och det är ju konstigt egentligen, dels för att jag aldrig skulle vilja ha någon annan eller skulle kunna göra så mot min man och dels för att jag inte känner det här exet längre. Kanske att man pratar med honom 2 ggr om året via internet typ. Och jag kan sakna den han var då när vi var "små" (jag var ju typ bara 13-14 när vi var tillsammans) för jag vet att han inte är den personen längre. Långt ifrån.

Men jag fattar som sagt inte varför han då och då plötsligt bara dyker upp i mina drömmar och att jag då även är så kär i honom? Det finns liksom inte på världskartan att han och jag någonsin ens skulle leva liknande liv. Jag har ju haft ett ganska stabilt och vuxet liv länge nu, medan han som ändå är äldre än mig nog inte har någon fast punkt i livet alls. Vad jag tror iallafall. Men då jag inte har varken någon kontakt med honom eller direkt insyn i hans liv så kan jag ju inte veta så noga heller.

Däremot kommer jag nog alltid tycka om honom, eller åtminstone tro att jag gör det. Jag ser honom ju som sagt aldrig och vet inte riktigt vad han gör och var han håller hus nu för tiden. Men han var en go människa och den killen vill man ju tro finns kvar där inne någonstans. Den som jag kände. Då. Kanske är det så att man ändå tänker på honom ibland och "oroar sig" för honom, bara för att man just tyckt så mycket om honom och undrar hur han har det och hur det egentligen ska gå för honom i livet. Fast man inte känner honom längre (och inte har gjort på många år) så kan man kanske inte sluta bry sig innerst inne? Det är helt sjukt egentligen, jag vet.

Jaja, jag vet inte vart jag ville komma med det här inlägget egentligen. Det är väl bara den där konstiga känslan när man drömt något liknande som jag vill förklara eller bli av med eller vad det nu är. För det finns ju bara en man i mitt liv och det vet ju förhoppningsvis alla vem det är. Och det är bara han som håller mitt hjärta. Alltid. Så det är inte det det handlar om. Så mycket vet jag, men VAD det då är det handlar om vet jag inte heller.

Någon annan som fattar sånt här bättre?

Inga kommentarer: