fredag 10 juli 2009

Regn & rusk.

Herregud säger jag, vilken kramp jag fick i högerbenet i morse. Jag har så klart haft kramp förut, men så här har jag aldrig varit med om det förut. Jisses... Ont som f-n gjorde det och det ville inte släppa först. Gud vilken hemsk upplevelse...

Jim dök aldrig upp igår, så jag antar att han kanske kommer idag då istället. Han har ju en pyttegrej kvar att svetsa och så ska han ju ha betalt. Vore skönt om man kunde få det avklarat nu då. Jag hatar att gå och vänta på att det ska komma folk hela tiden. Nog för att inte Jim i sig är något problem, han är hur trevlig och go som helst, men det är ändå inte så där jättekul att ha andra människor "rännandes" ut och in hemma. Så det ska bli skönt när den biten är klar och det bara är det sista som vi ska göra själva kvar. När man liksom slipper "passa" att någon ska komma. Håll tummarna för att han kommer idag nu och gör det sista!

Å regnet det bara öser ner... Jag tyckte det var härligt för några dagar sen när det just hade börjat, men det är ju så att man tröttnar fortare på regnväder än värmen.
Vi hade tänkt att åka ut på Motordagen i Borgvik imorgon, men fortsätter det så här så får det allt vara. Usch... Kanske att det blir lite inredningsshopping till badrummet istället i så fall. Vi måste ju ha lite hyllor, krokar, toalettrullehållare m.m.

Idag står inget särskilt på schemat. Tänkte att jag och Robin skulle åka till affären bara någon gång under dagen så vi har handlingen för helgen klar innan Peter kommer hem runt 16-tiden. Städa lite om jag kommer igång. Kanske tvätta nån maskin. Slappa, mysa och njuta ikväll av att Peter också är ledig sen.

Nu ska jag göra min bloggrunda och sen har jag lovat att läsa Bamse med Robin.

Inga kommentarer: