tisdag 14 juli 2009

Sysslebäck.

I morse när vi kom ut till bilen för att åka till Sysslebäck och hälsa på Peters syster så var två av grannbarnen och deras pappa ute. Pojken är i ungefär samma ålder som Robin, kanske lite yngre. Han frågade iallafall vart vi skulle och Robin svarade att vi skulle till Sysslebäck.
-Vad ska ni göra där då? undrade pojken då.
-Äta spaghetti och se på tv! svarade Robin kort och självklart. Haha, grannpappan fick sig ett gott skratt där :P
Jag fick tillägga att vi skulle hälsa på Robins faster, för att utveckla det lite.

Vi kom väl iväg ungefär 9:30 imorse och kom hem ungefär 19:00 nu ikväll. Det känns i huvudet att man åkt mycket bil idag, men jag klagar inte för som jag sa igår så tycker jag om det också. Att åka bil alltså (förutom när Peter ibland drabbas av minnesförlust och tror att han heter Michael Schumacher då...).
Robin har varit en duktig kille och Susannes lägenhet var jättemysig. Lite liten kanske, men inga fel så. Hon & Johanna har det så gôtt där så.
Borta bra, men hemma bäst dock. Alltid skönt att kliva ur bilen hemma igen.

Imorgon blir det mer besökande av släktingar. Min farmor fyller 80 år så då ska jag, pappa och Robin åka till Åmotsfors där hon bor och hälsa på henne. Blir dock bara ca 1 timme i bil åt vardera hållet istället för ca 2 som idag.

Nu ska jag koppla av en stund med dator och tv. Som ungefär varje kväll.

Inga kommentarer: