lördag 11 juli 2009

Skitlördag.

Jag skulle egentligen vilja börja det här blogginlägget med en lång svordomsramsa idag, men jag lägger väl band på mig. Risken är annars att ni får ont i ögonen, för så många och avancerade ord skulle jag använda i så fall.

Främst är det väl vädret jag vill bespotta med mina svärord. Det har verkligen varit VIDRIGT idag. Regnat och regnat och regnat hela dagen. Man kan ju undra hur många dagar det kan ta för allt att torka upp sen. Huuu... Behöver jag tala om att vi INTE åkte på Motordagen i Borgvik?

Blev en tur till IKEA istället med familjen och svärföräldrarna. Inhandlade en del till badrummet och lite smågrejer inför bebisens ankomst (som t.ex. haklappar och såna där skydd man sätter på vassa möbelhörn). Alltid kul att handla, men för övrigt kunde det ha kvittat idag. Robin har inte varit alls rolig att ha med att göra idag och särskilt inte på IKEA. Det började på vägen dit i bilen när han inte ville höra på en särskild låt på radion och vi försökte förklara att han inte kan få bestämma jämt och sen har det bara rullat på. Det har varit både gråt och bråk i omgångar hela dagen och hans öron har inte tyckts fungera många minuter... Vi försökte prata med honom i kvällningen när vi satt vid matbordet om allt som varit, och sen har det faktiskt varit lite bättre. Han är ju knappt 4 år, så man kräver ju inte att han ska förstå allt, men man kan ändå försöka att få honom att tänka lite på hur han beter sig. Och förklara att man blir ledsen och varför. Han brukar ju ändå vara en ganska duktig kille och bara man lyckas fånga hans uppmärksamhet så förstår han ju ganska mycket också. Hoppas det blir en lugnare dag imorgon nu...

Så det har inte varit så mycket bra med den här dagen får jag väl lov att säga. Det är ett s.k. hundväder, men som inte ens hunden vill gå ut i och sonen har varit lika intensiv i sitt dåliga humör som regnet varit. Och jag med säkert för den delen. Jag har inte heller varit den roligaste människan eller haft det bästa humöret. Det mörka och gråa tycks ta ganska hårt på mig också. Uäk...

Dock måste jag berätta att även om den här dagen blev som den blev så började den bra iallafall. Jag väcktes nämligen med frukost på sängen av mina älsklingar och det var ju inte helt fel. Hur sött som helst =) Det gjorde mig jätteglad, men tyvärr var vädrets inverkan tydligen starkare och lyckades dra ner mig mer och mer ju längre dagen har gått. Å andra sidan, vem vet hur det hade blivit om jag inte vaknat glad heller? Det törs man inte tänka på nej...

Usch...

Inga kommentarer: