onsdag 15 juli 2009

80-årskalas.

Onsdag idag då.
Jag, pappa och Robin har varit på 80-årskalas hos min farmor i Åmotsfors. Hon har verkligen blivit gammal. Är nog ett år sedan minst som jag såg henne sist och redan då var hon skröplig. Nu var det ännu värre. Det är sorgligt att se. Men det är väl sånt livet är... Grattis på födelsedagen ändå, även om det inte alltid är så mycket att fira att man blir äldre och sämre...
Robin hade nog roligt iallafall, han charmade alla som vanligt och höll låda. Annars var det mest att fika och prata lite. Var en del äldre släktingar som jag inte ens kände igen och som säkert inte sett mig på 25 år heller, men det var trevligt. De var helsköna. Var nog länge sedan de såg pappa också, för flera av dem trodde först att han var sin äldsta bror (som inte var där) och vem jag var fattade de inte alls till att börja med :P Jag var yngst där med mina 27 år (förutom Robin då).

Innan vi lämnade Grums runt 13:30 sprang jag in på vårdcentralen för att ta prover till mvc igen. Jag kom in direkt så det gick väldigt snabbt. Och jag hade tur idag, den första jag såg inne på lab var den där unga sköterskan som stuckit mig de två senaste gångerna (då det gjort så ont och jag fått blåmärken) men tack och lov hade hon en annan patient och en äldre sköterska fick sticka mig. Det kändes knappt och det syns knappt nu efteråt heller. Skönt! Ska bli spännande att få reda på om blodvärdet stigit någonting nu sen jag började med järntabletterna.

Nu ska jag försöka att snart komma i säng. Det har blivit lite sent de senaste dagarna och det känns på morgnarna. Särskilt eftersom jag har så svårt att somna som det är när jag väl kommer i säng...

Imorgon blir det bio med familjen och Robins kusin Johanna. Vi ska åka in till Filmstaden, äta på McDonalds och sen gå och se Ice Age 3. Blir nice det =)

Godnatt med er.

Inga kommentarer: