måndag 13 juli 2009

God morgon =)

Uppe tidigt idag. Robin kom in till oss som vanligt den här morgonen, men skillnaden var att jag inte orkade varken somna om eller ligga kvar idag. Annars brukar jag ju alltid somna om efter att han kommit och nu när Peter är hemma så har jag av någon anledning ännu svårare att komma ur sängen och kan ligga kvar till både 9:30 och 11:00 om det är så... Men inte idag alltså. Och då tog det ändå väldigt lång tid innan jag orkade somna i natt också, så jag har inte sovit så där supermycket. Jättekonstigt det där. Jag är inte ens särskilt trött för tillfället. Men det är ju skönt att det kan vara så här nån gång med och Robin klagar verkligen inte. Han blev jätteglad för att vi kunde gå upp för en gångs skull. Han är ju alltid pigg typ klockan 6:30 varje morgon, så fick han bestämma så skulle vi gå upp då med.

Nu sitter vi i vardagsrummet och har just ätit frukost. Robin tittar på Dora Utforskaren och jag slösurfar lite. Ska fortsätta med det en stund, sen kanske jag (otroligt nog) fortsätter med städningen här i rummet. Peter sover fortfarande och jag hoppas att han orkar sova riktigt länge idag nu när han för en gångs skull har chansen. Han brukar vakna så lätt på morgnarna annars och har svårt att somna om, så han brukar gå upp väldigt tidigt, ofrivilligt. Nu har han det tyst och lugnt omkring sig när jag och Robin gått upp på övervåningen så jag hoppas att han får sova ut. Men då vaknar han väl bara för att istället... :P

Det känns verkligen jättekonstigt att sitta här vaken och påklädd (jaja, det är bara myskläder, men ändå). Skönt också på något vis. Fast det blir nog till att sova middag idag...

Inga kommentarer: