onsdag 18 mars 2009

Ultraljud & BF.


Idag var det då äntligen dags för ultraljudet. Man fick bekräftat att det verkligen, verkligen finns en liten bebis där inne i magen. Man fattar det liksom inte förrän man verkligen ser det, även om man sett att ens mage växer och kanske t.o.m. kännt rörelser. Nu blev det på riktigt liksom och det är alltid så underbart! Och jag skulle kunna ligga en hel dag och bara titta på den där lilla varelsen på skärmen...

Könet var svårt att se, dels för att bebisen låg mestadels med benen uppdragna så de liksom var i vägen och dels för att även navelsträngen låg mellan benen. Och något annat som spelade in var att jag blev tillbakadragen ungefär 2 veckor och då blev det också lite svårare att se så klart. Barnmorskan försökte verkligen att se och kanske, kanske kan det vara en flicka sa hon, men hon vågade inte stå för det heller. Så man får helt enkelt vänta och se. Men det spelar ingen roll, huvudsaken är att man fått se att allt var bra med den lilla. Allt var som det skulle. Två hjärnhalvor och fyra rum i hjärtat (som slog som bara den). H*n hade ett fint pärlband till ryggrad. Det fanns både njurar och urinblåsa där det ska finnas och på handen fanns fyra fingrar och en tumme. Kroppen var proportionerlig och både rörde sig och sprattlade. Ben som sparkade omkring sig och fötter som ibland var nästan ända uppe vid huvudet... Härligt!!

Det enda är ju att jag nu får vänta ytterligare två veckor innan jag får se mitt vackra barn på riktigt. Två veckor av väntan... :P Nu är istället BF 31 augusti (var 18:e förut) och jag är "bara" i vecka 16+2 helt plötsligt. Men det gör heller inget, det kommer när det kommer iallafall =)

Jag är så lycklig.

9 kommentarer:

Jessica sa...

Åhhh härligt att allt gick bra fin UL bild

MammaSusan sa...

Grattis!! Till lyckat UL

Sandra sa...

Jag brukar tycka att såna där bilder är ganska svåra att se nåt på men den där syntes ju väldigt tydligt att det var en liten bebis :) Va roligt! Va tyckte Robin om bilden?

Anonym sa...

Vilken fin bebis :-)och vad bra att allt såg bra ut :-) Tänk om du går över två veckor den här gången så h*n kommer bara några dagar innan Robins födelsedag :-p

Milla sa...

Hihi. Gud vad mysigt! :) Bra att allt gick bra och så.

Kallas för mysen sa...

Grattis :)

Anonym sa...

Näj va tööt! Va gott att det såg bra ut, förstår att det känns bra!

Caroline sa...

Va kul.. kram

Anonym sa...

ohh ja jag kommer ihåg de där med att bli bakflyttad jag hatade de...jag blev 7 veckor bak med carmen...och 2 med Tristan...