onsdag 11 mars 2009

Bebis i magen.


Tagit den första magbilden idag och eftersom det varit efterfrågan på det så lägger jag ut den här. Om det stämmer så är jag i vecka 17+1 idag.

Bristningarna som syns på magen är inte nya från den här graviditeten, utan det är sådana som kom när jag gick med Robin. De är bleknade nu, men syns ändå ganska väl på bilden. Undrar om det kan ha med blixten att göra, att de liksom reflekteras och ser skarpare ut för det? Och så blir de ju så klart mer uttöjda ju mer magen växer också och blir större och synligare för det. Men det är inget som stör mig. Det är ju nästan rentav vackert, jag menar: Jag har ju fått barn! =)

Min tatuering syns lite på bilden med, vilket får mig att tänka på att det så småningom kommer att stå två namn där. Robin kommer att få sällskap av ett syskon. En liten flicka eller pojke som också kommer att ha ett namn innehållande bokstaven "i". Så mycket är allt jag vet säkert än. Och jag har några namn jag kan tänka mig, men inga bestämda än. Och så måste ju Peter få vara med och tycka också, det är ju lika mycket hans barn. Men är det lika enkelt som förra gången så nappar han på mina förslag direkt :P
Jag vill dock inte säga något här vad jag kan tänka mig ännu. Man vill ha sina förslag lite "ifred", iallafall innan man bestämt sig helt. Och än vet vi ju inte ens vilket kön det är på bebisen!

Appropå ingenting: Jag hörde att det skulle komma mer snö imorgon igen. Hoppas att det inte är sant. Jag är såååå trött på snö och kyla och gråa dagar... Damn it.
Fast idag har det varit en väldigt fin dag, solig och härlig. Så där så man blir glad. Var ju skönt det iallafall. Händer ju inte så ofta just nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan bebisen :-)

Jo det kan nog vara blixten som gör att de framträder tydligare, men som sagt; vad gör det :-)

Jessica sa...

Mysigt med magen som växer:)

Milla sa...

Hihi. Vilken fin mage! :)

Buzaan sa...

Fin liten bebismage :)

Anonym sa...

Så fin mage så! Och ja, bristningar gör det verkligen inte mindre fint!

Anonym sa...

ohh vad fin mage du har...hur går det med rökningen? jag e nyfiken har själv hållt upp i 2 veckor snart kram kram