lördag 14 mars 2009

Melodifestival-final.

Jävlar så spännande det var i år :P

Och jag är faktiskt ganska nöjd med utgången. Helt okej att skicka La Voix med Malena Ehrnman till Eurovision. Men jag är nog lite besviken för att det gick så pass dåligt för H.E.A.T i slutändan... Fast det är lugnt, det väger upp att jag bara är sååå nöjd för att Måns Zelmerlöf blev nerputtad från första platsen och slutade som typ fyra eller nåt. För den stroppen hade jag inte velat skicka iväg... Hans låt var väl helt okej, men han hade nog inte överlevt om han hade behövt sträcka näsan ännu högre upp i luften än han redan har den... (Märks det vad jag tycker om Måns??)

5 kommentarer:

Marie sa...

Jag gillade heller inte Måns, då hade hellre EMD fått vinna. Men jag är skitnöjd med att Malena vann :-) Och att Caroline kom tvåa *s*

Sandra sa...

Jag tycker det var ganska bra i år för även om det inte var världens bästa eller roligaste låt så slipper man iaf säga tusen gånger "fel låt vann" :) Men EMDs låt börjar bli ganska bra nu faktiskt när jag hört den hundratusen gånger på radion på jobbet :P

Buzaan sa...

Alla låtar blir ju sönder spelade innan dom är med i slut finalen.. Så man har ju redan hört alla alldeles för mycke.. Men jag är glad över att de var Malena som vann.. Gillade inte Caroline´s låt :P Heat var ju väldigt bra så de var synn att dom inte låg bättre till.. :)

Tessan sa...

Ja, jag tycker också att EMD är bättre än Måns. Dels var låten bättre och dels verkar de killarna mer sympatiska än honom. Såg ni förresten han ansiktsuttryck när han "bara" fick 48 poäng från svenska folket? Han hade verkligen svårt att dölja besvikelsen (och förvåningen, han hade garanterat räknat med mer).

Anonym sa...

Åhh jag som e såå kär i Måns...jag gillar han verkligen...hiohi smaken e olika...men jag hölt inte på honom...ytan jag hölt på vinnaren till 100%