lördag 21 mars 2009

Helgen.

En vacker dag idag med ser det ut som. Jag har inte varit ute än. Jag har nog inte varit uppe ur sängen mer än typ en halvtimme än heller.

Jag vet inte vad det blir den här helgen riktigt. Jag hade väl iallafall tänkt att fortsätta med städning och sånt så att jag om några veckor kan ha fått helt ordning här i huset. Sen är det ju en del som behöver göras innan bebisen kommer (renovera badrummet och göra i ordning ett rum till bl.a.) då är det skönt om det är ordning på allt annat när man sätter igång med det. Skulle vilja åka till IKEA idag och köpa ett sånt här hyllsystem till Robins lekrum. Det är verkligen kaos där inne och jag tänkte att man kanske kunde råda lite bot på det...

Just nu tittar vi på Trolltyg i Tomteskogen, jag och Robin. Han väckte mig med frågan om jag inte kunde titta på den med honom idag. Jag tror att han kanske sett den någon gång när han var mindre, men det minns han nog inte i så fall. Vet inte riktigt vad han tycker om den idag, men det märks väl om han vill se den fler ggr eller inte.

Nej, nu ska jag ta och göra mig i ordning för dagen.

1 kommentar:

CarpeDiem sa...

det där hyllsystemet från ikea är riktigt kanon. Själv har dominic fått singelhyllan av samma märke, vars bild finns upplagd i min blogg i tidigare inlägg. Valde dock inte "trapphyllan" då Dominic alltid ville klättra på den när vi var på IKEA. Kramar till er alla