torsdag 12 mars 2009

Så skööönt!

Sitter nu och kopplar av lite i soffan. Har alldeles nyss ätit middag och då blir man ju så där slö efteråt. Men det gör inget, iallafall inte idag. Både Peter och Robin är förkylda och inte helt pigga de heller. Är ju torsdag idag och det betyder egentligen barngympa, men vi ska inte gå på den idag. Robin har visserligen varit på dagis, men han har blivit så pass förkyld att jag tror det får räcka med "aktivitet" för honom idag. Tror han behöver vila sig hemma iställlet. Han är inte helt pigg, det märks om inte annat på humöret för han är lite mer gnällig än vanligt.

Själv har jag än så länge klarat mig bra från både snor och halsont och hosta, trots att båda grabbarna håller på.

Det är skönt att det är torsdag, för nu har vi helgen igen. Denna vecka blir det tidig helg för Peter med då han är hemma från jobbet pga förkylningen. Jag hade tänkt mig att städa en del idag (fortsätta där jag slutade sist), men nu har jag prioriterat om. Jag ska bara vila idag. Städat har jag gjort tillräckligt på jobbet under veckan, så här hemma kan det ju vänta tills imorgon när jag är helledig och kanske har ny lust :P

ÅÅhhh, vad skönt det känns!! Ledig. Hemma med familjen. Mysa. Sovmorgon i morgon... Och just nu i skrivande stund så känner jag bebisen röra sig där inne i magen, underbart!

3 kommentarer:

Anonym sa...

myOm ni inte gör nåt speciellt på söndag och Robin och Peter inte är allt för förkylda så kanske jag och Malin kan komma förbi och leka?

Anonym sa...

Ja då får det bli en annan helg helt enkelt :-)

Marie sa...

Vill du så kan du och Robin komma hem till mamma och pappa i morgon (lördag) runt elvatiden :-) Malin har ett litet tårtkalas då.