söndag 15 mars 2009

Helgen som gick & veckan som kommer.

Jahapp, en dag till som gått till ända. Jag är helt fascinerad av hur fort tiden går! Tycker inte att det var alls länge sedan det var torsdag eftermiddag och jag var jättenöjd och lycklig för att arbetsveckan var över och jag hade helgen framför mig, och nu är den redan över... Det är söndag kväll och då alltså måndag imorgon. *suck* Det är det värsta med söndagar tycker jag; att man vet att nästa dag är måndag...

Har varit en bra helg iallafall. Myskväll hos mamma med mat och chips framför tv:n i fredags, kalas hos Malin igår och Rasmus 1-årskalas idag. Plus att jag faktiskt hunnit med en hel del städning så jag känner mig nöjd. Städade en del i badrummet när vi kommit hem från kalaset idag, men är inte färdig än. Det tar ju sin tid eftersom jag som sagt dragit igång med en "totalstädning" som jag kallar det. Det lär ta några veckor till innan allt är klart, dels för att det faktiskt tar tid när man rensar och sorterar typ ALLT för att komma i ordning och dels för att man inte alltid orkar göra hur mycket som helst i taget... Det känns kul iallafall och jag har ganska mycket lust för tillfället, och mer och mer lust får jag när jag ser resultat, så vi får hoppas det håller i sig.

Tror det blir en bra vecka som kommer nu annars.
På onsdag är det dags för ultraljudet, klockan 10:00 ska vi vara på sjukhuset. Både jag och Peter har tagit semester hela dagen också, så det blir nog en fin dag.
På torsdag tar vi lite kompledigt både jag och min arbetskamrat Eva-Lena i slutet av dagen och kommer hem tidigt. Skönt! Och på eftermiddagen ska jag och Peter till banken och träffa vår bankkvinna. Vi ska nämligen snart ta tag i att göra i ordning vårt urgamla badrum. Underbart!! Ska bli så gôtt att få det gjort innan bebisen kommer så man har ett fräscht badrum att ta hand om sina barn i =) Sen så ska vi ju göra om på nedervåningen med, och göra i ordning ett rum till, men det får vi väl fundera mer på. Hur som helst så är det tänkt att bebisen ska få Robins rum, Robin ska få vårt och vi ska göra i ordning ett nytt till oss. Ett som inte är i ordning alls nu, som är någon blandning mellan typ förråd och snickarbod för tillfället... Det finns nämligen inga fönster i det rummet heller så det är därför vi tar det till vårt rum. Barnen måste ju få ljus och de kommer ju att vara i sina rum mer än när de sover, det är ju inte vi direkt...

Jaja, ska sluta tjôta nu och dra mig mot sängen. Tänkte kolla på först Parlamentet och sen dagens Beck-film i sängen innan det är dags att sova.

Godnatt på er!

Inga kommentarer: