fredag 6 mars 2009

Duktig.

Idag har jag startat med totalstädningen som jag tänkt mig att genomföra nu inom det närmaste. Det har varit (och är) skitigt och rörigt här. Som fan. Och det är verkligen ingen överdrift... Men här i vardagsrummet där jag nu sitter är det fint och luktar gott av skurmedel. Jag har gjort så gott som allt man kan tänka sig här inne idag. Jag har dammtorkat, dammsugit och skurat. Så gott som på allt och överallt. Jag har plockat, sorterat, ställt i ordning, slängt... Jag har duschat blommorna. Som sagt, jag har gjort det mesta utom att putsa fönstren.
Min strategi nu är att jag ska ta ett rum i taget och göra allt som behövs och kommer i min väg. Och det får väl ta den tid det tar, bara vardagsrummet har tagit flera timmar, men det är så gôtt när det är klart.

Jag är otroligt nöjd med mig själv idag. Jag hade nog kunnat fortsätta ett tag till också och börja gå på nästa rum (som blir köket) men samtidigt så kände jag att det faktiskt ändå är kvällen nu. Fredag kväll dessutom, och då har iallafall inte jag lust att städa. Så det fick bli datorn istället och om en stund börjar ju kvällens Let's Dance. Så nu kan jag sitta eller ligga i soffan, vilket som, med gott samvete och känna mig nöjd. Jag har varit sååå duktig idag!!

Håll tummarna nu för att jag är lika duktig imorgon när jag vaknar... =)

3 kommentarer:

Marie sa...

Klart jag ska hålla tummarna :-)

Kan du inte lägga ut en magbild så man kan få se? :-) Eller har du gjort det på lunar?

Tessan sa...

Nope, har inte ens tagit någon magbild än. Får se till att göra det någon dag nu =)

Marie sa...

Ja det får du allt se till tycker jag :-)