fredag 27 mars 2009

Deppig & lycklig...

Idag är jag helt ensam. Förutom att djuren är hemma då så klart. Peter jobbar och Robin är hos min mamma. Han har sovit där i natt. Hon lovade honom att han skulle få sova över när hon kommit tillbaka från Kanarieöarna, vilket hon ju gjorde i onsdags. Känns lite konstigt att vara själv så här, men man behöver det också ibland så jag får väl försöka att ta vara på tiden.

Det är skönt att det är fredag och man är ledig. Men vädret och kroppen kunde ha varit bättre om man får vara negativ... Ute har det kommit massor med snö och det håller på fortfarande, och jag är förkyld =/ Jag släpade mig till jobbet igår ändå och det gick visserligen ganska bra, men jag blev väldigt täppt i näsan efter typ halva dagen så jag hade det lite jobbigt. Var in på Apoteket för att köpa nässpray men där krånglade det med kortbetalningen och det slutade med att jag fick vara utan. Dock hade jag ju nässpray hemma så det fick bli en sväng hem också då, men det var ändå irriterande. Dels för att det tog extra tid och dels för att jag kunde ha fått "hjälp" snabbare.

Jaja, det finns värre saker här i världen, jag vet. Och i det stora hela är jag ju så klart en lyckligt lottad människa utan hemska sjukdomar och annat. En människa med vänner, jobb, familj och underbara barn (ja, jag har bara ett än men nog måste det i magen få räknas ibland också). Och jag klagar inte på det viset. Så ta mitt gnäll om annat med en nypa salt, jag är inte mer än människa.

Jag är lycklig, även om jag är deppig ofta. Alla känslor kan man inte rå för.

Hmm, vilket "konstigt" inlägg det här blev :P Jaja, nu ska jag strax ta och ringa min lille snutt hos mormor och höra vad de gör. Sen ska jag försöka att få något gjort här hemma (i mån av ork).

Ha det bra alla!

1 kommentar:

sandra sa...

NJUT för tusan tessan! Tror att man inte värdesätter ensamheten tillräckligt...