fredag 15 maj 2009

Slöast.

Jag fattar inte hur jag kan vara så himla trött... (Eller jo, det är väl graviditeten det grundar sig i, men ändå). Jag säger nästan varje dag till Peter att "Idag är jag så himla trött" och Peter svarar med att "Det är väl inte bara idag det?"

Men det är tråkigt, för jag har ju ändå dagar emellanåt då jag har en massa lust och energi att få något gjort och sen kommer dessa perioder på flera dagar då jag knappt gör något alls. Nu har det varit så igen. *suck* Och huvudvärk har jag börjat få på det. Jag som i stort sett aldrig har ont i huvudet hade det litegrann igår och ytterligare lite mer idag.

Kanske att jag har järnbrist eller så, som i förra graviditeten? Det får jag svar på om en vecka för då ska jag till bm och innan det besöket så ska jag kika in på lab och ta lite prover. Jag antar att de kollar blodvärdet då bl.a. och därmed också järnhalten.

Ikväll ska Robin sova hos sin farmor och farfar. Det kommer som vanligt att bli jättetomt när han väl är där, men samtidigt ska det bli skönt att få lite andrum. Vi har ju varit tillsammans väldigt mycket nu iom att han först var sjuk och att jag nu sen haft semester ett par veckor. Och det är inte det att jag inte älskar att vara med honom, men det har varit lite jobbigt med trotsen och särskilt nu den senaste veckan. Jag börjar bli trött på att höra mig själv också: "Nej! Sluta! Roobiin! Hallå! Gör inte så! Nej! Sluta slåss!" o.s.v. o.s.v. Jag tror att både han och jag behöver den lilla pausen från varandra :P

Sen hoppas jag att jag och Peter orkar få lite mer gjort här hemma i helgen. Passa på när Robin inte är hemma och man inte behöver ha dåligt samvete för att han inte blir sysselsatt med något roligt under tiden. Vi får hoppas att Peter har den drivande kraften imorgon, eftersom jag just nu tycks ha väldigt svårt att komma igång. Över huvud taget.

Jag och Robin ska iallafall åka iväg till affären sen för att handla lite och få undan så mycket pant vi bara orkar tänkte jag. Ska bara vänta på att tummen lossnar ur arslet först... ;)

Inga kommentarer: