onsdag 20 maj 2009

Fan vad kul!

Fan vilket roligt brev vi fick med posten idag. En bröllopsinbjudan!! Hur kul som helst =) Enda "kruxet" är att bröllopet kommer att äga rum 2 dagar innan vi har beräknat födelsedatum på bebisen, så det kan ju faktiskt hända att man ligger på BB då eller något... Håll tummarna för att jag hinner gå på bröllopet först, för det här vill jag verkligen inte missa!
Stort grattis till er iallafall Jessica & Patrik! FAN VAD KUL!!

Ikväll är man (snopet nog) barnledig igen. Robin var helt inställd på att han inte ville hem efter dagis och som grädde på moset så skulle han SOVA borta också. Och så blev det så. Han stannade kvar hos svärföräldrarna när vi hämtade Tyson och nu ses vi inte förrän imorgon. Men det är okej, jag är ändå så trött och man vet att lillemannen har det så bra och blir så bortskämd där.

Idag hade vi utvecklingssamtal då på Robins dagis. Och det var verkligen ett roligt samtal =) Det fanns inget negativt alls med vår lille kille och fröken Anna sa till och med att det var mer eller mindre en ära att få ha lärt känna en sån som honom den här våren (hon och en annan fröken ska tyvärr sluta i augusti). Han är alltid glad och positiv och tycker allt är roligt. Många andra barn ser upp till honom och han hade varit väldigt efterfrågad nu när vi hade vår första del av semestern. Han är omtänksam och hjälpsam och när de har vikarier på avdelningen så är Robin den som talar om vad och hur de brukar göra saker. Dessutom är han tydligen särskilt snäll mot de yngre barnen och förstår att de är just mindre. Och så vidare, och så vidare... Vi var nog lika stolta och glada både jag och Peter när vi gick därifrån.
Att det inte är några särskilda problem med honom på dagis har vi ju redan förstått, men att det var så här bra var ännu bättre än man nånsin kunnat tro. Han är speciell vår älskling =)

Kollade in Tysons sår i lite bättre ljus i morse, och visst, det är inte jättefint, men det är inte djupt eller så heller. Så jag ringde inte veterinären idag. Testar om det räcker med att tvätta det och låta honom ha tratt när han är obevakad några dagar och ser om det kanske kan läka så först. Och skulle det ändå inte bli bättre så får jag väl ringa då. Det är ju inte säkert att det blir några större problem av det heller.

Nu ska jag göra min bloggrunda och se om det hänt något nytt.

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad roligt att Robin är så omtyckt och hjälpande på dagis :-) Lilla charmtrollet :-)

CarpeDiem sa...

haha kul att Robin är så omtyckt :) sonen här hemma är det likadant med. (verkar bara vara jag som märker av alla hans trotser och så vidare). Håller också tummarna för att du hinner gå på bröllopet! Han har föresten också börjat med att han vill sova borta, fast tyvärr har det inte blivit av än pga vissa omstädigheter..... Men på midsommar är det bestämmt att han ska få sova borta hos morfar, för då ska jag själv på bröllop för några bekanta.

ha det kanonbra nu!