fredag 27 februari 2009

Damn it.

Lämnade in ett urinprov till barnmorskan i tisdags. Jag hade väldigt mycket urinvägsinfektioner (eller om det var en enda lång som inte ville ge med sig trots massa penicillinkurer) när jag gick med Robin i magen, så nu ville de ta en odling för säkerhets skull nu när jag är gravid igen. Och för ett par timmar sedan ringde då bm med resultatet... Såklart hade jag RIKLIGT med bakterier i urinen och alltså då urinvägsinfektion. Och jag är väl egentligen inte förvånad heller, för jag har kännt nånting några dagar nu, även om jag inte haft några direkta besvär. Suck. Blir penicillinkur nu iaf då, med början ikväll.

Det är ju bara så typiskt... (Men visst, man får väl vara tacksam ändå, jag har ju faktiskt inte haft någon uvi sen jag gick med Robin iallafall, så jag har klarat mig länge ändå. När jag var i tonåren hade jag det nästan jämt.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare :-( Ska du behöva äta penicillin hela graviditeten den här gången också då? För det fick du göra med Robin va?

Tessan sa...

Haha, ja det kändes nästan så iallafall. Jag vet inte hur många kurer jag åt för att det inte ville ge med sig eller kom tillbaka hela tiden. Hoppas det blir bättre den här gången.