måndag 16 februari 2009

Helgen som gått.

Nu har jag haft ett litet blogguppehåll över helgen igen. Det bara blir så ibland. Tid har jag absolut haft, men ingen lust tror jag.

Festen hos Maria i fredags var lyckad. Jag mådde inte helt tiptop (illamåendet som varit borta på förmiddagen hade såklart kommit tillbaka under dagen sen) och trodde inte att jag skulle stanna så länge som jag ändå gjorde. Det började 19:00 och jag var väl hemma igen typ 23:15. Jag orkade inte sjunga något pga illamåendet, men det var roligt iallafall. Och kul att träffa de av mina gamla arbetskamrater som var där! Men det var övertid för mig och jag mådde inte så bra när jag gick hem. Men det var det ändå värt att träffa lite annat folk än det vanliga.

I lördags var en av mina sämsta Alla Hjärtans Dagar någonsin tror jag. Jag och Peter bråkade på förmiddagen och sen kände jag mig jätteledsen och arg och besviken och jag vet inte vad hela resten av dagen. En blandning av mina hormoner och en (just då) jättedum karl gjorde hela dagen till skit. Fast det är bra nu, jag mådde bättre redan igår morse igen. Jag vet inte om det är bra eller dåligt med den känslomässiga berg-och-dalbanan man sitter i när man är gravid. Jag menar, allt det nattsvarta kan ju helt plötsligt vara försvunnet i ett hav av dagsljus igen. Det är skönt när det går över "snabbt". Men det är ju bara det att det är likadant åt andra hållet med...

Jaja, nog om det. Igår var en bra dag igen. Ganska slapp, men bra. Slöade första halvan av dagen, sen var vi hos svärföräldrarna och Robin åkte fyrhjuling i kylan. För det var kallt igår och kallare och kallare blev det under kvällen. Usch... Längtar sjukt mycket efter vår och varmare tider nu...

Idag var det äntligen jobb och dagis som gällde igen. Faktiskt. Det var underbart att "komma igång" igen efter den här tiden hemma igen. Tror både jag och Robin tyckte det var skönt. Sen nu i kvällningen efter jobb och sånt så har vi varit en sväng till DjurMagasinet och köpt syrsor till Göran. Och nu sitter jag här och varvar ner lite innan jag ska lägga mig. Ska nog bli ganska tidigt idag med.

Annars så tror jag att illamåendet äntligen börjar ge med sig. Minska. Jag kände ju som sagt ingenting på fredag förmiddag och likadant var det i lördags. Men det kom senare under dagen. Igår mådde jag lite mer illa igen, men ändå inte riktigt så där supermycket som det varit. Och idag har det varit en helt okej dag med. Är först nu senare i kväll som jag kännt mer. Och jag har ändå inte tagit någon Postafen sen i förrgår heller. Så... Visst låter det bra? Jag är glad för bara minsta lilla förbättring.

Fått tid för ultraljudet nu med. Den 18 mars är det dags. Spännande värre =) Vi vill väldigt gärna veta könet den här gången, vi får väl se om vi får det. Men framför allt så längtar man ju efter att få se sitt barn för första gången, se så att allt är okej och "hälsa" på pyret där inne. Det blir mer verkligt efter ultraljudet. Nu ska man bara orka vänta till dess med...

Nej, jag ska väl avsluta inlägget här nu. Finns en massa saker till jag skulle kunna skriva, men jag känner att inlägget redan börjar bli lite väl långt... Har någon orkat läsa ända hit?

Skriver mer en annan gång, jag börjar bli en tröttis också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag orkade läsa allt, och jag vill läsa mer! :-)
Låter ju bra att illamåendet verkar lana av lite också :-)

Caroline sa...

hej gumman... gött å höra att du piggnar till.. försökt å ringa under helgen men du har hej varit hemma.... ha det gött... kram

Jessica sa...

klart man läst allt:)