måndag 23 februari 2009

Hänt i veckan.

Milla frågade i kommentarerna till mitt förra inlägg om jag gått under jorden. Och ja, jag gjorde det några dagar där. Jag har varit så psykiskt slut på något vis. Trött. Och tänkt "blää" om i stort sett allting. Även om att blogga. Att ens öppna min laptop har kännts som "blää".

Men nu är jag här igen. Jag ska försöka se tillbaka lite på dagarna som gått sen jag skrev sist:

Idag 23/2 ~ Inskolning av Robin på hans nya dagis mellan klockan 9-14. Gick hur bra som helst, men det var faktiskt väntat. Jag och Caroline (som då skolade in sin son) stannade och åt lunch med barnen, men runt 12-tiden åkte vi faktiskt därifrån. Det gick ju som sagt så himla bra. Enda problemet var när vi skulle gå hem runt 14-tiden för då var det himla svårt att få med sig Robin hem... :P

Igår 22/2 ~ Lat söndag. Var en sväng till skoaffären i Edsvalla och köpte inneskor till Robin. Annars låg vi mest på soffan. Robin var hos sin mormor mellan ungefär 16:30 och 19:30.

Lördag 21/2 ~ Städade litegrann, men långt ifrån så mycket som hade behövts. Mådde ganska dåligt nästan hela dagen. Var ute ett tag mitt på dagen och lekte, släppte Tyson lös så han fick springa av sig. Robin var ute längre då han gick ut med sin mormor ett tag innan vi kom ut. Annars hände inte mycket. Lade mig nog 20:30 eller så.

Fredag 20/2 ~ Robin hade klipptid hos Regina klockan 11. Gick som vanligt superbra. Helt otrolig är han. Sitter stilla så snällt och har alltid gjort sen vi var där första gången när han bara var 1½ år. Efter klippningen var vi in på affären och handlade. Eftermiddagen och kvällen minns jag inte just nu vad vi gjorde, men jag tror att den spenderades mest i stillhet framför tv:n.

Torsdag 19/2 ~ Robin gjorde sin sista dag på Lärkan. Kändes lite ledsamt. Jag grät inte där, men hemma kom det en del tårar sen när jag satt och tittade igenom hans portfolio med bilder och text från tiden han gått där. Det har ju varit en så stor del av ens liv. Så det är klart det var lite vemodigt. Sen var det några konstiga tårar som kom just för att tiden gått så fort och lillkillen har blivit så stor. I portfolion fanns ju bland annat en bild på Robin från den allra första dagen på Lärkan och det är sån skillnad från nu. Han var så liten då, strax över ett år gammal och gick fortfarande ganska vingligt. Det är svårt att förklara varför man gråter för det, men jag tror nog att iallafall andra föräldrar vet vilken känsla man menar. De tårarna är inte för att man är ledsen. Mer rörd på något vis. Av någon konstig anledning. Men så är det iallafall. Och gravid som man är så kanske man gör saker ännu större?
På kvällen den här dagen var det möte för oss föräldrar på Järpen, på alldeles nya avdelningen Vargen. Det var roligt att komma dit och se, och allt var jättefint. Och hela avdelningen var verkligen just NY också. Det luktade nytt trä och fröknarna hade fått fria händer att handla och inreda, så det var jättefint!

Så det var väl det som "hänt" den här tiden jag varit "borta" igen.

Nu ska jag strax börja laga mat tills Peter kommer hem. Sen får vi väl se vad som händer idag. Antagligen inte mycket som vanligt. Kanske att svärföräldrarna och Robins kusin Johanna (som är i Grums över sportlovet) kommer hit ikväll en sväng. Fast mig kvittar det också just nu, jag känner mig inte värst social.
Annars så ska jag tvätta iallafall en maskin med tvätt och försöka städa undan lite här idag. För imorgon är det ju vanlig arbetsdag igen, jag slutar 16:30 och är inte alls särskilt pigg när jag kommer hem, så då lär det ju inte bli värst mycket gjort då heller...

2 kommentarer:

Milla sa...

kul att se att du är tillbaka. :)
måste vara jobbigt att ha så långa arbetsdagar? 16.30 är i senaste laget. :/
hur går det med illamåendet? kram.

Marie sa...

Välkommen tillbaka :-) Kul att Robin ska gå på en avdelning som heter Vargen, jag gillar ju vargar :-)