torsdag 26 februari 2009

Rapport från sängen.

Jaha ni, idag blev det sängen tidigt. Lade mig för lite drygt en halvtimme sedan, samtidigt som min 3½-årige son... :P Fast jag är nog vaken lite längre än honom iallafall, surfar lite nu och så blir det lite tv sen innan jag somnar. Känns skönt att ligga här nu och veta att det inte är arbetsdag imorgon. Idag var jag nog inte hemma förrän typ 17:15 efter jobb, arbetsplatsträff och en snabbsväng på affären. Och helt slut är jag.

Robins vecka på nytt dagis har gått hur bra som helst. Skönt! Och jag tycker att det verkar jättebra där. Framför allt så är de ute väldigt mycket. Idag hade de varit ute hela eftermiddagen och även ätit mellanmålet ute. Sånt tycker jag verkar sunt. Och som sagt så tycker jag att alla fröknarna verkar himla gulliga =)
Fast man saknar ju Lärkan också och fröknarna där. Det känns lite konstigt, som att det inte är helt avslutat än på något vis. Men jag funderar på om inte jag och Robin ska köpa något litet till de gamla fröknarna och åka dit någon fredag eller så framöver. Så att man liksom får "tacka för den tiden som varit". Då känns det nog lite mer "färdigt" sen.

Den här veckan har det annars bara sagt "pang" så har magen blivit en bebismage. På bara några dagar typ. Och det är skönt att det börjar synas vilken sorts mage det är. Man är inte bara tjock längre ;) Om uträkningen stämmer någorlunda så är jag i vecka 16 nu (15+2) och med tanke på magens storlek så är jag nog inte kortare gången iallafall. Vi får se efter ultraljudet sen om man blir flyttad något. När jag gick med Robin blev jag tillbakaflyttad ca 3 veckor, om jag inte minns helt galet, men jag tror att uträkningen den här gången är lite mer exakt än vad den med Robin var. Men jag TROR som sagt bara, jag VET inte. Ska bli spännande att höra hur det ligger till. Jobbigt att vänta de 3 veckorna som är kvar tills det är dags för UL:et bara. Man är ju så nyfiken... =)

Nej, nu blir det lite tv och sen sova. Gud så skönt att ha arbetsveckan gjord!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud vad fuskigt att du har arbetat klart för den här veckan :-p Fast jag får sovmorgon i morgon i och för sig för jag ska vara hos tandläkaren kl nio *wohoo* sov så gott :-)