onsdag 8 april 2009

Tråkigt och roligt med magen.

Inte bloggat på några dagar igen nu, så jag får väl "ta vid" där jag slutade i söndags.

Jag, mamma och Robin var till Karlstad och gick på bio. Det var riktigt spännande för lillen eftersom det var första gången. "Har ni sett vilken stor tv?" sa han tre gånger under tiden. Hur som helst så var det jättelyckat. Vi hade roligt och Robin satt som ett ljus med sina popcorn och såg på filmen. Han var helnöjd och sånt värmer i hjärtat på en annan. Vi får väl se om vi inte kan göra om det snart.

I kvällningen runt 17:30 åkte jag hem till Marie. Vi såg på film och pratade och hade jättetrevligt. Får vi också göra om snart.

Sen blev det måndag och arbetsdag. Jag kände mig lite konstig på förmiddagen, yr och lite illamående. Jag fick mer och mer ont i magen och till slut gick det inte längre. Jag fick åka hem. Var hemma nån gång mellan 14:30-15:00 tror jag. Runt 16:30 kräktes jag och det började rinna ur andra änden med... Sen höll det på. Jag kräktes bara en gång till några timmar senare, men magen krånglade hela natten till igår. Jag var uppe varje timme, ibland två gånger, hela natten. Och det bara rann som vatten... Det var en riktig mardröm... Tack och lov så började det avta mer och mer under dagen igår och idag känner jag mig så pass bra igen så att jag nog kan gå till jobbet imorgon. Smittsamt är det nog också, för idag fick Peter gå hem från jobbet efter att ha kräkts också... Robin verkar dock ha klarat sig hittills. Han är på dagis iallafall och ingen har ju ringt att man ska komma och hämta honom :P

Som en kontrast till det där tråkiga så måste jag ju berätta något roligt också. Då i förrgår, när jag låg och mådde dåligt på soffan, så fick jag känna bebisen sparka på utsidan av magen. Jag låg som nästan alltid med händerna på magen när jag plöstligt kände hur det buffade till under fingrarna. Flera gånger. Och jag ropade på Peter som kom och fick känna och han hann också känna iallafall en buff innan det slutade. Första kontakten med bebisen utanför magen. Det är ju ändå lite speciellt, särskilt för pappan som inte känner det jag känner dagligen inuti magen =)

Och så till något helt annat: Det var ju en spännande hockeymatch igår mellan HV71 och FBK. Jag såg visserligen bara slutet, men det räckte ju gott. Stor guldchans till FBK ikväll. Spännande, spännande =) Heja FBK!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummen för att Robin slipper bli dålig, är det dock "vinterkräksjukan" så smittas den upp till 48H efter att man blivit frisk.....Även om man är immun själv bär man ju smittan med sig.

Kul med sparkar från bebisen :-)

Vicki sa...

Hoppas ni fortsättningsvis klarar er från mer kräksjuka, för det är inge gött alls det!
Vad kul att han fick känna en liten buff. Ja, Heja FBK!!

Marie sa...

Vilken tur att jag inte blivit sjuk också då :-p du kan ju haft smitta med dig hit antar jag.

Kul med sparkar som inte bara du kan känna nu :) Jag får väl testa nästa gång vi ses om jag får? :-)

Och hoppas Robin håller sig frisk nu då.