tisdag 14 april 2009

Jobbigt.

Första dagen på jobbet då efter att ha varit hemma lite drygt en vecka pga först sjukdom och sedan långhelg. Jag var jättetrött i morse och har inte riktigt piggnat till helt hundra på hela dagen. Den har visserligen gått fort ändå (tack och lov, för så kändes det inte imorse) men jag är som sagt trött. Och sliten. Jag har liksom ingen ork kvar och lite ont här och var, mest i ena höften och lite ischias på samma sida. Hoppas det är bättre imorgon. Ska lägga mig tidigare idag, klockan var efter 22:30 innan jag kom i säng igår och det tog över en timme innan jag somnade efter det...

Appropå morgondagen, så oroar jag mig lite. Det kan nämligen bli så att jag får jobba ensam =/ Eva-Lena ringde mig för en stund sedan och en av hennes döttrar låg på sjukhus i Mora efter att ha ramlat i en skidbacke idag och beroende på hur det gick med henne så skulle Eva-Lena då kanske åka dit imorgon. Och det går nog inte så bra, för hon mindes inte 3 dagar tillbaka eller att hon varit och åkt skidor idag överhuvudtaget. Jag ringde upp Evelina för att se om hon kunde vik:a men hon jobbade i stan imorgon som typiskt är. Så imorgon får jag försöka att få tag i en annan vikarie vi har fått och funkar inte det så blir jag ensam. Jag kommer ju så klart att ställa in några av städningarna i så fall också, jag kommer varken hinna eller orka att ta alla sex själv, men hur som helst kommer det att bli kämpigt. Man är ju faktiskt gravid också om man får påpeka det litegrann så där som en ursäkt... :P Jaja, det får bli som det blir. Man kan inte göra mer än så gott man kan. Blir jag ensam så blir jag och då får jag väl ta det som det kommer. Men känner jag mig likadan i kroppen som jag gör idag så tar jag kompledigt på slutet av dagen och går hem tidigare också. Om det går... *suck*

Nu ska jag bara slappa och vila mig innan det är dags för sista kvällsrundan med Tyson. Bara sitta här och bara vara. Aaahh...

2 kommentarer:

Vicki sa...

Hoppas du kan få vila ut ordentligt snart, dessutom är du ju kanske automatiskt mer trött som gravid också ju. Så, när du kan, ta`t bara lugnt.

Tessan sa...

Tack så mycket =) Är bara ca 3 veckor kvar tills jag ska ta ut lite semester nu så det ska bli skönt. Då ska jag vila och njuta.