söndag 26 april 2009

Shopping idag.

Då har vi varit på Ikea idag då. Kom hem med lite blandade saker. Vi köpte bland annat ett "segel" som vi kallar det, sen vad det heter är en annan femma... Det är iallafall som ett stort tygstycke som vi spännt upp över den nya delen av verandan för att skydda mot solen. Vi får väl se hur vi tycker att det funkar, annars så blir det kanske en sån där jätteparasoll istället i framtiden.
Annars så köpte vi en bädd till Tyson som han kan ha på verandan bl.a. Och hundbajspåsar och en vattenskål, också tänkt till att ha ute, är ju bra även till katten om vi åker bort eller så och hon är ute någon het dag. Sen köpte vi ett sittunderlag till Robin som han ska ha med sig till dagis och ha när de går till skogen. Sugrör, plastbestick och fat är andra grejor som kom med i vagnen till kassan. Och en torkställning för tvätt. Och en ny lampa till köket (en grön såklart).

Efter Ikea var vi in en sväng på Obs! Bergvik också och där fick Robin ett eget "picnickbord" av svärföräldrarna och så köpte vi lite nya kläder till honom.

Så det har blivit lite shopping idag.

Imorgon får vi stanna hemma från jobb och dagis eftersom Robin har prickarna kvar. Jag är lite osäker på vad de är faktiskt, men jag kan ju ändå inte lämna en prickig unge på dagis liksom. Dessutom märks det på hans humör att det är något som inte är riktigt bra även om han inte har feber eller verkar sjuk på annat vis. Tyvärr får jag inte tag i min arbetskamrat, men vikarie har jag iaf ordnat för imorgon. Jag får väl försöka till morgonen igen om jag inte får tag i henne ikväll då.
Typiskt att man ska behöva vara hemma igen nu när det bara var den här veckan kvar innan jag har semester... Men men... Sånt är livet. Och visst, jag städar väl hellre hemma än på jobbet så jag ska ju inte klaga för den sakens skull :P

Inga kommentarer: