lördag 11 april 2009

Påskafton

Glad påsk!!

Igår var det långfredagen då och därmed den årliga äggpromenaden. Jag, Robin och mamma gick med Marie och Maj-Britt. Vädret var alldeles perfekt promenadväder så det var skönt. Robin gick (och sprang) hela rundan så att släpa med kärran ifall han skulle ha blivit trött var ju helt onödigt :P Kunde man ju nästan ha räknat ut. Superduktig att svara på frågorna var han med, tror han hade 8-9 rätt av 12 och det tycker jag är bra gjort av någon som bara är 3½ år... Själv hade jag 8 rätt på vuxenfrågorna, men många av dem var gissningar. Var väldigt svåra frågor i år tyckte jag och det var nog bara typ 2 st som jag var helt säker på.
Efter promenaden så fikade vi hemma hos mamma och sen målade vi ägg innan vi åt middag. Jag och Robin var kvar hos mamma till ungefär 20:30 och när vi kom hem så ville Robin fortfarande inte lägga sig. Vet inte vad det var med honom igår, men klockan var långt efter 21:30 innan vi lade oss både han och jag. Då hade vi suttit i köket och målat påskbrev ett tag och ätit lite kvällsmat.

Idag är det påskafton och vi skulle ha varit till svärföräldrarna på middag och så hade jag tänkt att vi skulle ha hälsat på pappa i eftermiddag, men det verkar bli en dag hemma istället. Vi fick gå upp ungefär 7:30 då Robin spydde ner mitt täcke och efter det så har han spytt en gång till. Verkar vara hans tur att bli sjuk nu... (Hoppas du klarar dig, Marie! *ler*)
Vi får väl se om jag återkommer med någon bild ikväll iallafall, för Robin vill vara påskgubbe ändå, så han får väl vara det även om vi bara ska vara hemma =)
Hej svejs.

3 kommentarer:

Marie sa...

Näääjj! Jag vill inte bli sjuk. Hoppas jag klarar mig :-p

Marie sa...

Glad Påsk förresten :-)

Vicki sa...

Hoppas han kryar på sig snart lillkillen! Glad Påsk!