torsdag 9 april 2009

Påsk.

Skärtorsdag idag då. Och första dagen på påsken 2009. Tiden går så himla fort... Fast det tjatar jag ju om jämt tycker jag, så jag ska inte säga mer om det :P

Idag har det varit en ganska lugn dag. Jag och Robin har varit på affären och handlat och nu ikväll har vi varit på barngympan. Det är väl typ allt som hänt. När vi kom hem tog vi fram lite påskpynt och så har vi målat påskbrev en stund innan Robin skulle lägga sig.

Imorgon är det långfredag och dags för den årliga äggpromenaden. Vi brukar gå varje år, men ifjol stannade vi faktiskt hemma då vädret var så vidrigt. Verkar vara bättre på den fronten i år *ta i trä*. Vi ska väl gå direkt runt 10-tiden när det startar och efter det går vi med mamma hem till henne för att bl.a. måla ägg och få middag.

I övermorgon är det påskafton och middag hos svärföräldrarna. Robin ska vara påskgubbe så vi försöker väl kika in till iallafall några bekanta under eftermiddagen eller så. Vi får väl se hur upplägget blir, vi har inte kommit så långt i planeringen än. Vi tar det lite som det kommer.

Nu ska jag gå ut en sväng med Tyson och sen blir det bara att luta sig tillbaka i soffan och inte göra något mer idag.

Glad påsk på er, gott folk!

Inga kommentarer: