tisdag 21 april 2009

Det är mycket nu.

Idag har jag haft onsdag hela dagen. Fråga mig inte varför för jag hade måndag igår, vilket det ju var. Kanske för att det känns som att man jobbat fler dagar den här veckan än vad man har. För det är en otroligt seg vecka jag har. Än så länge iallafall. Jag är jättetrött på morgnarna och har verkligen ingen arbetslust alls. Blä...

Håller på att fylla i mina blanketter för att ansöka om havandeskapspenning iallafall. Det är hög tid för det nu. Vi får se om Maggan har tid att fylla i hennes del som arbetsgivare imorgon. Och så måste jag ha ett moderskapsintyg från barnmorskan också innan jag kan skicka iväg hela högen. Jag hoppas iallafall ha det fixat när den här veckan är slut. Är så mycket att tänka på i mitt liv just nu tycker jag, så det vore skönt att kunna släppa den här biten iallafall. Få det ur världen. Jag har skrivit en lång lista på saker som ska göras och kommas ihåg och papper som ska fixas och den är inte rolig, men dock nödvändig. Jag måste verkligen få tummen ur och ta itu med allt som hänger över mig. Det är allt från deklarationen och försäkringar till att avmaska djuren & köpa fästingmedel.

Jag vet inte vad det har blivit med mig. Jag har visserligen alltid varit sen med att få saker gjorda, det är väl bara sån jag är, men jag har ju blivit som handlingsförlamad på senaste. Och jag vill inte vara så här så det är dags att komma igång nu. Med allt. Med livet.

Fast lite till får det vänta. För nu är det läggdags för den här trötta människan och hon orkar inte tänka på något mer alls idag...

2 kommentarer:

Milla sa...

Tack! Känns jätteroligt. :) Fast tanden värker som attan.

Vicki sa...

Ja så känner jag också ibland, men det bästa är nog då att göra det man ska när man känner för det, försöka sätta den där pressen åt sidan ändå. Allt man tänker måste inte göras precis nu, liksom.