onsdag 15 april 2009

Total motsats.

Idag har ni fått följa med mig i sängen igen. Det var skönt att krypa ner tidigt idag. Nu halvligger jag här och skriver i min blogg och läser i era. Vi får väl se om det finns något att slötitta på på tv:n sen, annars blir det väl att man får försöka sova istället.

Hur som helst så måste jag ju bara meddela att jag har haft en jättebra dag idag! Eva-Lena kom och jobbade så jag blev aldrig ensam och vi har så gott som bara haft "bra" kunder att städa hos idag (om man får säga så... men vissa är bättre än andra, det är bara så, på olika sätt). Det har varit en fullproppad dag, men vi har haft trevligt och städningen har kännts ganska lättsam trots lite ischias. Vissa dagar tar det ju emot så fruktansvärt, men inte idag. Och jag har inte heller varit på långa vägar så trött som jag var igår.

Nu ikväll så gick jag, Robin och djuren (hunden & katten så klart) till mamma och hälsade på. Robin plockade vitsippor till henne på vägen. Tyson slängde sig ner och rullade sig mitt bland blommorna på marken och Robin blev inte glad på honom :P
"Neeeej, Tyson!!! Mamma, han förstööör dom!! Åh, stackars lilla blomman, den dör ju nu..."
Att han själv förstörde en del blommor genom att öppna knoppar och rycka av blad var ju inte samma sak. Härligt med ungar =)

Och imorgon är det redan torsdag och veckans sista arbetsdag. Det är ju helt suveränt =) Dessutom slutar vi ju 14:30 på torsdagar istället för 16:30 som vi gör måndag till onsdag. Det kan inte bli bättre!

(Och nu är Peter frisk igen också, om vi ska lägga till något mer positivt till den här dagen).

Den här dagen har verkligen varit totala motsatsen till igår :P

Inga kommentarer: