lördag 18 april 2009

Beige.

Usch, vissa dagar känner jag mig så meningslös. Tråkig. Grå. Eller kanske beige som en hemsk människa kallade mig en gång för länge, länge sedan. Sådana här dagar som idag, grubbeldagar, så funderar jag nästan på om hon inte hade lite rätt ändå.

Det är inte så att jag har något behov av att sticka ut eller så. Inte av att "vara någon" heller. Men ändå, man vill ju ändå betyda något. Känna att folk tänker på en. För den man är. Och är glad att man finns. Eller nåt. Jag kan inte sätta ord på vad det är jag tänker och känner, så det är nog lite svårt att förstå vart jag vill komma. Men skit samma. Kontentan är iallafall att jag ibland känner mig både osynlig och onödig här på jorden.

Jag har ju så klart sonen som jag vet behöver mig, och den ofödda bebisen i min mage. Men det räcker liksom inte alltid. Dem är det ju så självklart att man ska finnas för. Barn behöver alltid sin mamma. Och ingen är gladare än jag för att jag har Robin och att jag väntar ett underbart barn till. Det är inte det som det här handlar om. Det handlar liksom om min vuxna kontakt med andra människor och min roll i livet. Men återigen så får jag väl säga att jag har svårt att förklara.

Tidigare ikväll när jag surfade på youtube så snubblade jag över låten "Ingen vill veta var du köpt din tröja" och det om något kan man väl ta som ett tecken när man gått i dessa funderingar hela dagen... Texten brände mig direkt: "ingen sörjer när du dör, ingen ska sakna det du gör, ingen vill veta var du köpt din tröja..." Det kan ju inte handla om någon annan.

Jag hoppas iallafall av hela mitt hjärta att det blir någonting av mina barn. Att de får ut allt som går av livet och att de får sätta sina avtryck. De kommer vara det enda riktigt bra som jag har åstadkommit och när jag en gång är borta är ju de då allt som finns kvar efter mig...

3 kommentarer:

Marie sa...

Vem i hela friden kallade dig beige?

Jag känner precis som du så du är inte ensam. Men du är ändå snäppet bättre än mig för du har ju som sagt barnen :-)

Vicki sa...

Jamen du är väl inte beige och grå?
Och vadå det enda som finns kvar efter dig? Du finns väl kvar för Robin o bebben för evigt.
Ställ inte för höga krav på dig själv!!

Det är inte så långt kvar nu, härda ut... sen blirde bebbis! Hämta kraft av de du umgås med och försök tänk att det BLIR bra. Deppa ihop o kom igen! Snart är du tvåbarnsmamma. Du är inte mer än människa! Kom igen. Sov gott!

CarpeDiem sa...

beige? den har jag inte hört förr. Däremot känner jag igen ordet grå, fast inte om dig...
Bara så du vet, du är inte ensam där ute om att känna sådär.
Och alla får såna där deppigkänslor emellanåt. Vi behöver bara hitta handen som hjälper oss upp igen:) Du har ju sonen och bäbben i magen, din man och dina djur. Jag har min son som räcker ut handen:)
många kramar!!