fredag 9 juli 2010

Linus Tyrannen...

Ligger i sängen med två sovande barn hos mig. Robin fick hyra film idag och så har vi haft fredagsmys med chips och godis här i sängen. Fast det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig pga minstingen som verkligen inte tänkte vara med på något mys till att börja med. Vi lade oss i sängen runt 19-tiden som vi vanligtvis brukar börja med nattningen annars och Linus var ju trött så jag trodde han skulle somna ganska snabbt, men det tog lite drygt 1½ timme innan jag och Robin kunde få nån lugn och ro från skrikande, rivande, nypande, klättrande, spyor och allt vad det nu var... Men när Linus äntligen fick ge med sig för tröttheten så blev det lugnt sen också och har fortsatt så. Men visst är det typiskt att han ska hålla på extra mycket just de dagar man tänkt sig något särskilt...

Linus är en alldeles underbar och go bebis, men på sistone har det ändå varit väldigt jobbigt. I takt med att han utvecklas (vilket är i en rasande fart) så ökar även passandet och stressnivån inom mig. Han är verkligen ÖVERALLT när han är vaken och allt som INTE är leksaker är roligt, och det som är leksaker är inte ett dugg intressant. Och tar man ifrån honom nånting så blir han vansinnig redan innan man fått det ur händerna på honom och han kan gråta och skrika som om han skulle ha ramlat och slagit sig riktigt illa eller något. Han har ett humör som heter duga... Och ovanpå att han reser sig upp och öppnar skåp och lådor och försöker hinna få tag i hundens mat och allt annat han pysslar med, så har han börjat klättra nu också. Det går i ett huj allting och vissa dagar har jag extremt svårt att hinna med. Idag har det varit en sån dag. Det var knappt jag kunde få till lunch här innan Obi skulle iväg till simskolan pga Linus.

Jaja, jag orkar inte skriva mer om det just nu, men det är full fart här iallafall så gott som hela tiden när han är vaken. Den lille galningen... Som bestämmer allt... Tur för honom att han är så söt också! =)

Idag gjorde Peter sista arbetsdagen innan semester och ni kan ju gissa om jag var glad när han kom hem över 2 timmar tidigare än vanligt också!! Det ska bli så skönt att vara TVÅ som är hemma med barnen i några veckor nu... Det är ju så klart inte bara bebisen som "härjar" heller. Robin är i en faslig trots från och till hela tiden nu och det är sällan han hör något alls av vad man säger (för att i andra stunder fortfarande vara världens duktigaste och snällaste unge). Det kan hur som helst bli lite frustrerande att vara ensam med bägge två så mycket ibland...

När Peter kom hem åkte jag ut på lite ärenden och jag hoppade faktiskt in på Erixons också och köpte mig ett par leggings och två t-shirts. Det var en ren impuls att jag gjorde det, för egentligen skulle jag bara in på Klingan för att hämta paket från Tradera. Men jag behöver verkligen få lite nytt, för det är så sällan jag köper mig nåt i klädväg. Leggings äger jag inga sen tidigare och jag har inte provat de jag köpte än så det blir spännande att se hur de sitter när jag testar dem...

Sen åkte jag upp till Orrbyhallen för lite vanligt införskaffande av föda och sånt, men även där blev det lite annan shopping. En ny stekpanna och en pocketbok som mina ögon föll på vid kassan Welcome to the Jungle: legenden om Guns N' Roses. Fast jag tvekade först om jag verkligen skulle köpa den just idag, för det kändes så fånigt att jag råkade ha just min Guns N' Roses-tshirt på mig också *haha* Hur man är... =) Men jag slängde allt med den också till slut, varför skulle nån ens bry sig liksom?



Nu blir det väl lite mer slösurf innan jag ska försöka få lite sömn. Är ganska trött idag då det blev väldigt dåligt med sömn natten till idag pga kissekatten som bestämde sig för att inte komma hem... Men imorse var hon allt här ute igen och allt är frid tills nästa gång. Läser ni allra första inlägget i den här bloggen så ser ni att den kom till just en sådan natt när jag fick sitta uppe och vänta på att hon skulle behaga att komma hem. Det är typ 2 år sedan nu. Och det var inte första gången då och det var garanterat inte sista gången nu. Skillnaden är nog den att jag kan bli ännu lite mer orolig nu efter hennes konstiga anfall hon hade i vintras och så där. Att hon ska få ett sånt ute nånstans och inte orka ta sig hem eller bli påkörd eller nåt osv. Även om det var ganska länge sedan hon hade ett nu (som vi vet om), men ja, ni fattar...

Jag tror faktiskt inte att hon är inne nu heller, men jag ska ta en sväng upp och kolla innan jag lägger mig till rätta sen och annars så följer hon säkert med Peter in när han kommer hem i natt. Han är och fortsätter tatuera sig hos Fredda och kommer nog inte hem förrän sent.

Godnatt på er!

3 kommentarer:

MammaSusan sa...

Det var som om du beskrivit Vilgot!! Han har exakt samma humör & har sedan han var 10månader i ren ilska slängt sig på golvet skrikigt & sparkat i golvet då han varit arg för något...värst är då maten är slut oavsett hur mkt han har ätit är det samma visa varje dag/varje gång...eller om man ska ta något som han inte ska ha....

Kram Kram

Marie sa...

En liten bestämd trotsig herre det där *s*
Ta till vara på den här tiden när ni är hemma bägge två nu ocb njut av ledigheten och varandra :-)
(Fast själva sommarvädret ger jag inte mycket för).

Förstår att du är mer orolig för Liza när hon försvinner. Hoppas hon kommer på bättre tankar och lär sig att komma hem i tid :-)

Kramar

Marie sa...

Ja det är min bok och visst får du låna den :-)