onsdag 14 juli 2010

Åh, vad svårt det är med rubrik ibland!!

Jag tror jag har bränt mig litegrann på solen igen. Det är ju livsfarligt att åka till Hasseldalen för att vara med när Robin har simskola... Idag smörjde jag mig iallafall på axlarna när jag kände att det började bränna, men jag tänkte inte så långt att man ju faktiskt kan bränna sig på andra ställen också. Som ryggen t.ex. innanför axelbanden (hade linne). Jaja, det är ingen katastrofbränna så jag ska väl inte klaga och det är ju självförvållat, men ändå...
Idag var mamma & Linus med också och Linus har badat (iallafall halva sig) i sjön för första gången. Först var det nog lite otäckt, men sen var det väldigt uppskattat & roligt.

Här hemma fortsatte Peter & Morgan med grusplanen (för det är en grusplan tjejer, inte en grusgång *hihi*). De har varit till stan idag och köpt slippers och fått fast dem och så har de gjutit en betongplatta åt lyktstolpen. Sen har de säkert gjort något mer också, men jag har lite dålig koll där :P Hur som helst har de jobbat och slitit i två dagar nu och varit imponerande duktiga. Det har gått riktigt fort tycker jag och imorgon får vi väl hit gruset. Det känns jätteroligt, det ser ut att bli sååå bra!
Jag har också varit lite duktig idag och rensat ur rabatten i änden på gräsmattan så nu syns det att det faktiskt är en rabatt igen ;) Har den lilla så kallade rabatten kvar att fixa till lite, den intill garageväggen, men det ger jag mig kanske på imorgon eller så.

I eftermiddag upptäckte vi att Liza har en stor kal fläck på halsen... Det var mamma som klappade henne och tyckte det kändes konstigt först så hon sa typ "Men vad har hon här?" och så skulle jag titta och upptäcker ett sår med ett alldeles hårlöst område runt, säkert stort som en femkrona! Herregud!! Hur har man kunnat missa det tänker ni nu. Tro mig, jag undrar samma sak! Ändå så har hon legat mycket hos mig på sistone och senast igår kväll låg jag och klappade och killade henne länge när vi såg på film i soffan. Inte kände jag det då. Hur som helst så är såret "torrt" och huden runtomkring är inte röd eller så, så det är kanske ingen större fara. Hon verkar inte störas särskilt av det heller, men jag ska ändå ringa och rådgöra med veterinären imorgon iallafall. Det är ju om inte annat väldigt skumt tycker jag...
Stackars pissen... Alltid är det nånting =/

Ikväll såg jag en igelkott igen. Är inte alls så längesen sist. Verkar som att det har blivit nån sorts igelkotts-boom de senaste åren, för visst var beståndet hotat förut? Nu verkar det ju finnas lite överallt och var och varannan människa har en kotte boende i sin trädgård typ.
Kotten vi (jag och Tyson) såg ikväll var en ettrig liten rackare. Jag hörde att det prasslade i det höga gräset och så väste det till så jag trodde det var en orm först, men det var visst "bara" en igelkott som inte alls uppskattade att bli nosad på... =) Söt var den iallafall, trots att den var lite gôbbgrinig :P

Nu blir det lite O'Boy & rostat bröd så här på nattkröken, sen ska jag väl försöka få mig i säng. Det börjar bli lite sent på kvällarna nu igen, men det kan ju bero på att Peter har semester nu och är uppe han med.

Jaja, ha det gôtt alla!

3 kommentarer:

Marie sa...

Jag har också bränt axlarna så nu får jag nog se till att smörja ännu mer och kanske använda t-shirt ett par dar :p

Jessica sa...

Hej
Klart du får fortsätta läsa min blogg skicka din mejl till min mejl så fixar jag det Jessicalinden@hotmail.com

När jag låst loggar du bara in med din mejl & lösen när du kommer in på min blogg

Låser inom kort

Marie sa...

Tack själv :-)

Ja det är inte lätt att ha övervikt och ändå orkar jag inte göra nåt åt det och så sitter jag där och grinar ändå fastän jag inte borde eftersom jag får skylla mig själv som inte orkar ta tag i det :p