lördag 31 juli 2010

Gåträning.

Blev lite senare idag än jag hade tänkt mig (med att gå och lägga sig alltså), men det blir väl snart iallafall. Jag var ju bara tvungen att skriva ut min gamla blogg från Lunarstorm färdigt och nu är det gjort! Nu behöver jag bara skaffa mig en snygg pärm att sätta in alla värdefulla blad i =)

Jag har tagit kort på arbetet på nedervåningen också, men vi får se när jag får tid och ork att lägga in dem här. Just nu orkar jag inte leta upp både kamera och kabel för att föra över dem till datorn, men det hinns ju. Kanske att det får bli en bildserie med före-och efterbilder när det är klart istället? Uteplatsen har jag dock inte fotat alls än...

Igår tog Linus sina "första" steg. Iallafall första gången som han tog flera steg i rad utan att hålla i sig. Hela 7 stycken räknade vi det till. Förut har han släppt taget och gått något enstaka steg mellan soffbordet och soffan, men aldrig gått så här helt öppet på golvet. Jag och Peter stödde upp honom tills han hittade balansen och släppte honom sen mellan varandra och han gick och gick, ramlade och kröp. Och skrattade. Han hade så roligt. Och likadant har det varit idag. Man ser att han märker att han kan och han blir så glad. Han vänder sig snabbt om och vill öva mer. Det är jätteroligt! Mammas gullunge! Han är så duktig.

Idag har hela familjen varit hos familjen Schlott några timmar. Det var lika trevligt som alltid. Försökte tjata lite på bebisen att den skulle ta och komma ut snart, men jag tror inte att den lyssnade så värst noga. Hon har gått en vecka över tiden nu och det börjar bli riktigt tråkigt att vänta... Fast jag ska väl inte klaga, det är ju ännu tråkigare för Jessica ;) Jag vet ju själv hur det var de där 8 dagarna över tiden som jag fick vänta på Linus så jag vet precis hur det känns. Nu får vi hålla tummarna för att hon slipper gå så mycket längre!

Nu är det tack och godnatt för mig.
Puss på er!

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag raderade mitt konto på lunarstorm för två månader eller så. Funderade på att spara inläggen därifrån men kom fram till att det kvittade. Stod inte värst mycket av värde där ändå och det viktigaste som när jag hämtade Herkules har jag uppskrivet på annat ställe :-)

Kul att lillkillen börjat gå. Du ska se att det är full fart på honom till 1-årsdagen *s*

MammaSusan sa...

Tack för tipset om att Lunar stängs ned snart, har hållit på till & från att kopiera min dagbok & nu var jag ju bara tvungen att slutföra det =).

Kul att han börjar gå =) Vilgot höll på att gå två steg i taget (från 6,5 mån) i evigheter innan han lyckades få till flera på rad för att slutligen gå ordentligt vid 10.5 mån....det var skapligt mkt lugnare då han "bara" kröp ;-)

Ska bli spännande att få se lite foton framöver =)! Kram