torsdag 22 juli 2010

Uppdatering.

Så, då var det väl kanske dags att uppdatera lite igen då kanske? Har ändå hänt en del den senaste veckan så... =)


I fredags (den 16/7) hade Robin avslutning på simskolan
i Hasseldalen. Det har varit tre jätteroliga veckor för honom
och jag är så glad att det blev så att han fick vara med. Det
var verkligen väl värt varenda krona (även om det var
morfar som betalade...) Till och med vädret har varit
toppen. Av de 15 dagar som han spenderade där ute så har
det regnat en enda under de timmarna han haft simskola!
Robin har varit så duktig och fick ihop hela 6 st simmärken
under den här tiden. Gissa om han var stolt? Och så även
vi hans föräldrar så klart!!


I söndags den 18/7 bar det av till Eskilstuna tillsammans med Camilla och hennes familj. Klockan 8:00 brummade vi iväg och ungefär klockan 12:00 var vi framme vid Parken Zoo efter ett fikastopp och incheckning på hotellet det var meningen att vi skulle sova på (jag, Peter och barnen fick lämna vårt rum på kvällen för att det var så vansinnigt varmt och åka hem direkt istället för i måndags morse).
Dagen på Parken Zoo var väldigt lyckad. Vi hade hur trevligt
som helst. Barnen var duktiga och glada och vädret var
jättefint. Det som var lite synd var att vi inte hann med allt
som vi hade velat trots att vi var i parken i typ 6 timmar.
Uppbyggnaden av den var lite som en labyrint eller vad
man ska säga, vägarna gick liksom runt och i varandra
så man kom ofta tillbaka till ställen där man redan gått och
det var nog mycket det som gjorde att man förlorade en del
tid också. Men annars var det en rolig och bra resa och
jag tror nog att barnen var nöjda vilket ju är det allra viktigaste =)

I tisdags (20/7) var det dags för mig att fylla år igen. Jag tycker inte att det var länge sedan alls, men det är visst redan ett år sen sist... Som vanligt så bjöd jag inte in någon att fira min födelsedag men lyckades ändå få ihop 9 gäster som kom och fick sig fika och den tårta som jag, Peter och Robin gjort tillsammans på förmiddagen. Det var en bra, men inte särskilt speciell dag. Det är inte faktiskt inte så där väldigt speciellt att fylla 28.

Nu orkar jag inte skriva mer för tillfället, men jag återkommer en annan dag. Kanske om jag får tid imorgon så fortsätter jag en bit till med uppdateringen av den senaste tiden.

Hej så länge!

2 kommentarer:

Marie sa...

Duktig kille till att få ihop så många simmärken :-)

Tråkigt att ni fick åka hem mitt i natten så där, men tur att ni hann med det mesta under dagen i alla fall :-)

Malin sa...

Tack för senast :) Mkt god tårta ni hade gjort! O tack för de goa orden i syrrans blogg, säger desamma om dej =)

Så måste ja säga att Robin e väldigt duktig som tog så många märken i simskolan!!

Ha de gott!
Kram/ Malin