lördag 3 juli 2010

Sommar.

Ja, är det inte sommar nu så vet inte jag vad man ska kalla det iaf... Herregud så varmt det har varit idag! Det är tur att farmor & farfar har en pool som småttingarna kan svalka sig i. Bilden är tagen idag och jag har ärligt stulit den från farmors facebook :P Även om bilden är hennes så är ju faktiskt barnen mina ;)

Hoppas sommaren håller i sig nu, så det inte vänder och blir kallt och blåsigt efter rekordvärmen igen. Det vore tråkigt. Men man får ta vad man får och vara nöjd ändå. Det är visserligen aningen för varmt nu, men man får väl försöka ta vara på de fina dagarna när de är här =)

Jag får väl också säga att jag är oerhört tacksam att vi har våra luftvärmepumpar att köra kyla i nu. För allas vår skull och kanske framför allt vovvens...


Vad händer annars då?

I förrgår: Jag, Peter och Robin var en sväng till stan när Peter slutade jobbet och köpte skor "hos Malin" till grabbarna. Gummistövlar & basketkängor till Robin och ett par sandaler till Linus. Robin behövde nämligen nya gummistövlar då hans är för små och de skulle ha det till simskolan på fredagsäventyret (leta skatt i skogen).

Igår: Stack till affären när Peter kom hem från jobbet och inhandlade tacos och lite annat. Hem och lagade mat. Åt. Robin stack till farmor & farfar för övernattning för att han skulle komma hemifrån lite och få vara lite utan Linus. Strax före 20:00 åkte jag hem till Marie för att se på film med henne och Mia. Vi såg "Alice i Underlandet" och det var en bra film även om jag kanske haft lite högre förväntningar. Jag kände liksom lite "Jaha. Var det inte mer?" efteråt, men den var helt klart sevärd. Och den är väldigt bra gjord med många häftiga effekter. Tim Burton vet ju vad han sysslar med om man säger så... Och Johnny Depp är ju suverän i sådana här tokiga roller.
Var hemma ungefär 00:30 igen.

Idag: Har varit en otroligt varm dag. Städade lite på förmiddagen tack vare att vi har AC. Klockan 12:00 kom Robins kompis David och var här och lekte till kanske 15:30. Grejade lite mer efter det och nån gång efter klockan 17 tror jag så åkte vi då hem till svärföräldrarna så att killarna fick bada. Jag själv har mens så det enda våta jag fick var min egen svett och lite skvätt från poolen. Men det var iallafall härligt att titta på barnen och gôbben. Barnen har så roligt och lille Linus var så lycklig när storebror körde runt honom där i poolen runt runt =)
Ikväll följde jag och Tyson mamma till affären fram och tillbaka för att komma ut lite. Det var fortfarande väldigt varmt och klibbigt ute. Nu är det säkert över en timme sen vi kom tillbaka (vi var med mamma hem en kort sväng efteråt också) och Tyson ligger och flåsar fortfarande stackarn...

Nä nu ska jag sluta tjôta här, men ni får ha en fortsatt bra helg allihop, så hörs vi! ;)

3 kommentarer:

Marie sa...

Ja det ser härligt ut i den där poolen :-)
En liten åskurladdning vore inte fel nu, så kanske lite av klibbigheten försvinner :p

Jessica sa...

Åh vilken härlig bild, som de ahr växt pågarna:)

Malin sa...

Guuud va söta de är grabbarna =)